Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvo4life
Tänkte köpa torkarblad fram till min Volvo men upptäckte att de kostar 489kr för ett par (Helmia). Är det värt att handla där eller finns det något billigare (med kvalitet) alternativ?
av Motörhead
Kolla in Biltemas blad. Bra val på vintern då man (läs:frun) ofta drar sönder fastfrusna blad, och då är det inte en katastrof att köpa nya. Ok kvalitet för priset.
av Psyko
janne44 skrev:Lånar tråden lite :D . Är det någon som provat Skruvas torkarblad(flateblad)?//Janne
Skruvat.se torkarbladen fungerar bra, adaptern till torkararmen sticker upp lite för mycket och dom låter
ganska mycket i vändningarna men torkningen är utmärkt och dom är absolut värda 148:-.
Med det priset kan man byta oftare istället för att åka omkring med halvslitna blad.
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Jag har kört med Skruvats flatblades sen i Maj. Funkar fortfarande mycket bra. Upplever inte att de låter någonting.
av hansjkpg
Motörhead skrev:Kolla in Biltemas blad. Bra val på vintern då man (läs:frun) ofta drar sönder fastfrusna blad, och då är det inte en katastrof att köpa nya. Ok kvalitet för priset.
Har köpt biltemas blad och dom funkade inte alls , skrapade och lät för j....ligt , då var det iofs kallt ordentligt.
Användarvisningsbild
av SvenB
hansjkpg skrev:
Har köpt biltemas blad och dom funkade inte alls , skrapade och lät för j....ligt , då var det iofs kallt ordentligt.
Håller med, monterade Biltemablad för några år sedan. De repade sönder en ny vindruta på en vecka.
av hansjkpg
ture skrev:
Motörhead skrev:Kolla in Biltemas blad. Bra val på vintern då man (läs:frun) ofta drar sönder fastfrusna blad, och då är det inte en katastrof att köpa nya. Ok kvalitet för priset.
biltemas är kanske inte så dåliga
http://www.testfakta.se/img/2007/4/23/11888.pdf
tilläggas skall att testen nog är ett par år gammal.
mvh
t
Det testet gjordes väl om förra året tror jag , också då fick dom bra resultat förnekar inte det, men frågan är under vilka förhållanden , för jag köpte mina en eller om det var två månader efter ett sånt test och dom funkade dödåligt (tyvärr får man väl säga ) kan också tillägga att jag köpte ett par nya på coop ( till en toyota corolla iofs) samma resultat där går bra så länge tempen inte sjunker under -5 grader under det är dom totalkassa
av janne44
Psyko skrev:
janne44 skrev:Lånar tråden lite :D . Är det någon som provat Skruvas torkarblad(flateblad)?//Janne
Skruvat.se torkarbladen fungerar bra, adaptern till torkararmen sticker upp lite för mycket och dom låter
ganska mycket i vändningarna men torkningen är utmärkt och dom är absolut värda 148:-.
Med det priset kan man byta oftare istället för att åka omkring med halvslitna blad.
Jättebra,då vet jag. Tack :-)-) //Janne

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]