Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SmileRacer
Hej

har ett litet problem på min nyinköpta Volvo v70 2001.

När jag är ute och åker och ska frikoppla så går varvräknaren ner till 500 varv och sedan sakta upp till normalt, idag så dog bilen också.

vad kan felet vara???

mvh Håkan
Senast redigerad av 1 SmileRacer, redigerad totalt 0 gånger.
av Lanzar
Vi hade vår V70N -01 på Volvo igår för att byta gasspjället. Har haft alla möjliga problem med tomgången, både upp och ner. Vi fick dock felmeddelande så vid utläsning av felkoder fick vi svaret snabbt och lätt. Har du läst ut ev. felkoder?
Användarvisningsbild
av SmileRacer
Lanzar skrev:Vi hade vår V70N -01 på Volvo igår för att byta gasspjället. Har haft alla möjliga problem med tomgången, både upp och ner. Vi fick dock felmeddelande så vid utläsning av felkoder fick vi svaret snabbt och lätt. Har du läst ut ev. felkoder?
Har inga felkoder vad jag vet, men jag gjorde precis rent spjälhuset och nu går den bättre igen, var ganska sotig. iof så stannar den gärna upp nu vid 1300 - 1500 innan den går ner till normalt igen... :twisted:
Användarvisningsbild
av SmileRacer
SmileRacer skrev:
Lanzar skrev:Vi hade vår V70N -01 på Volvo igår för att byta gasspjället. Har haft alla möjliga problem med tomgången, både upp och ner. Vi fick dock felmeddelande så vid utläsning av felkoder fick vi svaret snabbt och lätt. Har du läst ut ev. felkoder?
Vad fick ni ge för att byta gasspjälet på volvo???

mvh Håkan
av Lanzar
Vi gjorde också rent spjällhuset först. Fick precis som du lite hög tomgång. Dock har vi automat och vid nedbromsning/växling inför ex. rödljus var det inte direkt någon mjuk växling. Blev bara värre med tiden, därför bytte vi istället. Var 50% goodwill så för vår del gick det på knappa 3500:-

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Volvo S70 -99 Ingen värme på förarsidan.

Har en Volvo S70 -99 B5244S och får ingen v&[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]