- sön 20 dec 2009, 19:59
Hej alla glada!
Första inlägget på mitt allra första besök här på forumet :)
Då min SAAB 9-5 blev stulen för några veckor sedan och upphittades tidigare i veckan helt utan inredning så lutar det åt att den kommer bli inlöst, mao måste jag köpa ny bil.
En Volvo är given då den bästa bilen jag någonsin ägt var min V40 -T4 som var min förr förra.
Får besked imorgon om den blir inlöst eller ej, har redan varit och provkört och reserverat en bil, men vill vara riktigt säker att jag inte går på någon mina.
Objektet:
Volvo V70 2.5T -05
8000mil
SoV däck på alu 16 resp. 17 (alla fina)
Helskinn
Automat med geartronic
Xenon
Löst drag
Elspeglar
Draget för telefon i bilen?
Barnstolar
Den är även nerlackad, vad är det för paket på denna bil då?
osv osv...
Då väglaget är lite som det är så har jag haft svåt att prova svänga i cirklar och accelererat som en biltjuv.
Men den verkar låta fint i motorn och växlar bra.
1år eller 1500mil garanti på motor & drivlina ingår (köps på firma).
pris: 159k
Försökt jämföra på bytbil och dyl. men alla som säljs är ju med 140hk motor med manuell låda och max halvskinn.
Är det ett vettigt pris? Känns som att utrustningsnivån är helt rätt för mig, vill dessutom inte ha en slö bil igen (vilket saaben var 2.0t med aeroutförande).
Serviceboken såg ut att vara i sin ordning, brabil & upplandsmotor med ca 2000mils intervaller.
Så frågorna blir följande:
Är priset vettigt?
Vad kan tänkas att det är för paket? business plus eller vad dom nu heter?
Kända fel som jag borde kolla upp? (det är ju dock motorgaranti).
Är det någe drag i en 2.5T?
Tacksam för snabba svar, tänkt att jag ska ta beslut imorgon eftermiddag.....
Mvh
Per Gidén
Första inlägget på mitt allra första besök här på forumet :)
Då min SAAB 9-5 blev stulen för några veckor sedan och upphittades tidigare i veckan helt utan inredning så lutar det åt att den kommer bli inlöst, mao måste jag köpa ny bil.
En Volvo är given då den bästa bilen jag någonsin ägt var min V40 -T4 som var min förr förra.
Får besked imorgon om den blir inlöst eller ej, har redan varit och provkört och reserverat en bil, men vill vara riktigt säker att jag inte går på någon mina.
Objektet:
Volvo V70 2.5T -05
8000mil
SoV däck på alu 16 resp. 17 (alla fina)
Helskinn
Automat med geartronic
Xenon
Löst drag
Elspeglar
Draget för telefon i bilen?
Barnstolar
Den är även nerlackad, vad är det för paket på denna bil då?
osv osv...
Då väglaget är lite som det är så har jag haft svåt att prova svänga i cirklar och accelererat som en biltjuv.
Men den verkar låta fint i motorn och växlar bra.
1år eller 1500mil garanti på motor & drivlina ingår (köps på firma).
pris: 159k
Försökt jämföra på bytbil och dyl. men alla som säljs är ju med 140hk motor med manuell låda och max halvskinn.
Är det ett vettigt pris? Känns som att utrustningsnivån är helt rätt för mig, vill dessutom inte ha en slö bil igen (vilket saaben var 2.0t med aeroutförande).
Serviceboken såg ut att vara i sin ordning, brabil & upplandsmotor med ca 2000mils intervaller.
Så frågorna blir följande:
Är priset vettigt?
Vad kan tänkas att det är för paket? business plus eller vad dom nu heter?
Kända fel som jag borde kolla upp? (det är ju dock motorgaranti).
Är det någe drag i en 2.5T?
Tacksam för snabba svar, tänkt att jag ska ta beslut imorgon eftermiddag.....
Mvh
Per Gidén
------------------------------------------------
Barentsblå V70 2.5T aut m.geartronic -05
Mörkblå 850 2.5 24v automat -97
Barentsblå V70 2.5T aut m.geartronic -05
Mörkblå 850 2.5 24v automat -97
- By 20FJan