Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av inli
Hej!
Skall koppla ur passagerarairbag på min V70 -02.
Det sitter en sk. 2-stegs airbag med 2 separata tändare.

Jag har provat koppla in en 2,2ohm resistor på varje tändarkontakt men får felkoder med ppc-läsaren:SRS-0022 och SRS-002A, "Capacitance too high" stage 1&2.

Vad skall det vara för motstånd? Är det kanske något mer än motstånd som behövs?

Tacksam för ideer! /Ingemar Lindell
Användarvisningsbild
av greeeken
Hej hej
Vart fick du just 2,2 ohm ifrån?

Dom motstånden ja har har färgerna röd röd o gul tror jag , syns dåligt
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Onödig citering.
Användarvisningsbild
av CarMan
den airbagen kopplas inte ur på det viset när volvo gör det. lycka till med dina expriment...
Användarvisningsbild
av CarMan
man laddar mjukvara & kopplar ur, men som vi sagt 100 gånger så är det viktigt för allas säkerhet at man gör det på volvo, då all dokumentation blir korekt då.
lek inte med andras säkerhet....
av hansjkpg
inli skrev:Hej!
Skall koppla ur passagerarairbag på min V70 -02.
Det sitter en sk. 2-stegs airbag med 2 separata tändare.

Jag har provat koppla in en 2,2ohm resistor på varje tändarkontakt men får felkoder med ppc-läsaren:SRS-0022 och SRS-002A, "Capacitance too high" stage 1&2.

Vad skall det vara för motstånd? Är det kanske något mer än motstånd som behövs?

Tacksam för ideer! /Ingemar Lindell
Är du säker på att du ska ta den risken och göra det själv och sedan ev sätta en barnstol där , och tändsatsen smäller av ??
Användarvisningsbild
av greeeken
Han har kopplat ur den redan...
Sen till det Carman skrev, han leker itne med andras så länge han inte säljer bilen.
Anledningen till att man gör det hos volvo eller hos autoriserad verkstad oavsett bilmärke är att man får papper på att den är deaktiverad så att alal vet vid eventuell tvist med försäkringar
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Onödig citering.
av hansjkpg
Greeeken ! står ju att han SKA koppla ur den , missuppfattar jag honom?

Alla dagar i veckan skulle jag välja T6an.

Se till att du använder riktigt tunnflytande […]

Styrservo V70 2010

Vilket fabrikat av servopump ska köpa om man […]

Batterikapacitet sjunker i början men stannar[…]