Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av admiral1
PDM 0042 = Styrenhet och UEM 0004 = Styrenhet internt fel
Min fråga är om någon vet vilken styrenhet som menas med dessa koder.
Själv misstänker jag fel i luftmassemätaren (kan vara någon som satt dit en Bosch och drar jag ur sladden så går bilen bättre och jämnare) har hört att -99 orna ska ha den italienska varianten och inte Bosch.
av GruteK
UEM-0004 Siren. Communication fault
Checking for permanent or intermittent faults
-Ignition off.
Open the driver's door window. Lock the car using the remote control.
Wait 25 seconds until the car is alarmed. Trigger the alarm by inserting a hand through the window and unlocking the door from the inside using the internal door handle.
Is the siren triggered?

UEM borde vara själva backspegeln som har upptäckt ett fel med Alarmets Signalhorn, förmodligen är det inbyggda batteriet i tutan slut.. då brukar larmet gå utan anledning men ofta utan (eller klent) ljud ifrån den.
brukar vara så iallafall.

PDM-0042 Control module. Internal fault
borde vara passagerar dörrens knappar för Fönsterhissarna, fungerar elhissarna?

Nån får gärna rätta mig om jag har fel =)

Mvh Niklas
PDM-0042 Control module. Internal fault

Mvh Niklas[/quote]

På BSR:s hemsida står det att PDM-0042 är styrenhet , internt fel ,men vilken styrenhet menas?+ den som styr LMM?? Eller är jag ute och snurrar som vanligt :D
hansjkpg skrev:PDM-0042 Control module. Internal fault

Mvh Niklas
På BSR:s hemsida står det att PDM-0042 är styrenhet , internt fel ,men vilken styrenhet menas?+ den som styr LMM?? Eller är jag ute och snurrar som vanligt :D[/quote]

PDM är som sagts innan knappen till fönsterhissen för passagerar sidan. Eller ja hela den enheten där knappen sitter på.
MEN då PDM styrs av DDM så kan det lika gärna vara fel på DDM.
DDM = knappssattsen på förarsidan
PDM är som sagts innan knappen till fönsterhissen för passagerar sidan. Eller ja hela den enheten där knappen sitter på.
MEN då PDM styrs av DDM så kan det lika gärna vara fel på DDM.
DDM = knappssattsen på förarsidan[/quote]

VARFÖR skulle dom felkoderna kunna påverka att bilen går orent då , Admirals bil går precis som min gjorde innan min la av helt , bortsett från att hans Avgaser luktar Liite illa och inte alls som den ruttna apa som min gjorde *S*. ingen av oss får ju felkoder som är rimliga med hur bilen går i så fall om dom koderna går till inredning(fönsterhiss och siren ), Jag hajar inte det

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Volvo S70 -99 Ingen värme på förarsidan.

Har en Volvo S70 -99 B5244S och får ingen v&[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]