Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BG
När jag bytte till vinterhjul på vår S60 2,5T m 2005 såg jag något som jag aldrig lagt märke till tidigare. Bromsskivorna är inte helt runda, utan fasade alla fyra. men olika mycket. Kan man tänka sig att Volvo håller så hög precision att man balanserar dem. Läser man på forumet så är det en del klagomål på just bromsskivor. Har efter detta kollat på andra Volvo, men de tycks vara helt runda.

MVH/BG
Användarvisningsbild
av CarMan
BG skrev:När jag bytte till vinterhjul på vår S60 2,5T m 2005 såg jag något som jag aldrig lagt märke till tidigare. Bromsskivorna är inte helt runda, utan fasade alla fyra. men olika mycket. Kan man tänka sig att Volvo håller så hög precision att man balanserar dem. Läser man på forumet så är det en del klagomål på just bromsskivor. Har efter detta kollat på andra Volvo, men de tycks vara helt runda.

MVH/BG
Ja det är balanceringen du ser !
Man får vad man betalar för.
av BG
Okej, men är det något nytt. Har inte märkt detta på de andra Volvo vi haft tidigare, 170 hk S70 och 140 hk V70?

Är det likadant på alla Volvos modeller?

Och hur blir det om man köper bromsskivor och monterar själv då?

MVH/BG
Användarvisningsbild
av greeeken
CarMan skrev:
BG skrev:När jag bytte till vinterhjul på vår S60 2,5T m 2005 såg jag något som jag aldrig lagt märke till tidigare. Bromsskivorna är inte helt runda, utan fasade alla fyra. men olika mycket. Kan man tänka sig att Volvo håller så hög precision att man balanserar dem. Läser man på forumet så är det en del klagomål på just bromsskivor. Har efter detta kollat på andra Volvo, men de tycks vara helt runda.

MVH/BG
Ja det är balanceringen du ser !
Man får vad man betalar för.
Vad menar du med det?
Han skriver just att det är VOLVO bromsskivor.
Volvo orginaldelar HURRA
Användarvisningsbild
av CarMan
alla volvos skivor balanceras på fabrik, det är lika på alla vilvos bromsskivor
Användarvisningsbild
av greeeken
Då borde det vara nått skumt med dom
av BG
greeeken skrev:Då borde det vara nått skumt med dom
Vad är det som är skumt och varför?

BG
Användarvisningsbild
av CarMan
tror du har misförstått nått, vad är det för skumt med att man balancerar skivan för att få en 100% bra produkt?
av åklagarn

håll i er, nu drar han ett par varv i kvarnen igen
Användarvisningsbild
av greeeken
CarMan skrev:
tror du har misförstått nått, vad är det för skumt med att man balancerar skivan för att få en 100% bra produkt?
Nej menade att det är skumt om dom inte var perfekta som du sa
Carplay trådlöst?

Denna köpte jag, fungerar utmärk, koppla[…]

Kan du bedöma om du då drar det hjulet […]

Nu så har min höger stora lykta givit u[…]

Jag hade inga nitar på ovansidan faktiskt, d[…]