Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av robgus
Då V50:n är för liten och jag nu fått ett bra inbytespris så ska jag byta till antingen en XC90 D5 eller V70 AWD D5. Vad tycker ni för- resp nackdelar. Då vi bor i Belgien och kör en del till Sverige samt får en hel del besök så talar det mesta för XC90. Vilken utrustning ska jag ha tycker ni?

Har funderat på följande

- Xenon
- Läder
- Soltak
- High performance stereo med sub
- Bensinvärmare
- Dragkrok
- 7 säten (xc90)
- Tonade rutor

Navigation har jag nu i V50:n men tänkte inte kosta på i nya bilen utan det blir förmodligen en TomTom.

Flyttade frågan hit, då jag tycker den passar bättre här.

Hälsningar
Whisky
Användarvisningsbild
av wendtan
Min röst hamnar på XC90. Mäktig modell som inte blir ersatt inom något år. Bådar bättre för andrahandsvärdet.
Tomtom 5 och en handdator funkar minst lika bra som orginalnavi + att du får en dator i bilen du kan surfa från,se på film på, köra som mp3 spelare med mera.
av NCR
Jag röstar på XC70 då jag har provat en XC90 under en dag och höll på att bli galen då den inte fick plats inne i stan på parkeringar för att inte tala om trånga parkeringshus. Sen drack den diesel som om det var hål i tanken också.

För mycket buss över den bilen tycker jag.
av boeder
Ta en XC70

Xenon
- Läder
- Soltak
[- High performance stereo med sub] Ta HU-850 istället
- Bensinvärmare Varför i Belgien
- Dragkrok
- 7 säten (xc90)
- Tonade rutor (Inte ifrån Fabrik, rökta rutor = Grön ljus innefrån kupen)
av para
Valde också mellan xc90 och xc70 och det blev en XC90 (kommer på torsdag..).
- D5, automat, 7-sits, läder, xenon, största stereon mm (Summum)

Tonade rutor från fabrik hade jag på min förra XC90 men inte märkte jag något grönt ljus.

Visst är den större är xc70 men ändå lättkörd, man sitter högre och har bättre koll. XC70 upplever jag som gungigare/mjukare än xc90.

I sverige är det bara tiduret (för 1900:-) som man behöver köpa till för dieselvärmaren (ej bensin..) ingår.
Användarvisningsbild
av robgus
[quote="boeder"]Ta en XC70

- Bensinvärmare Varför i Belgien

Vi har minusgrader här nere...Samt att jag är i Sverige rätt ofta..
Användarvisningsbild
av robgus
Om allt går enligt plan så blir det en beställning på torsdag och nu lutar det åt att det blir en ocean race.
Användarvisningsbild
av wendtan
robgus skrev:Om allt går enligt plan så blir det en beställning på torsdag och nu lutar det åt att det blir en ocean race.
Den kommer bli toksnygg i den färgen :D
Vad har ni för lev tid där nere? Kortare än de 5-6 veckorna vi har här misstänker jag.
Användarvisningsbild
av robgus
wendtan skrev:
robgus skrev:Om allt går enligt plan så blir det en beställning på torsdag och nu lutar det åt att det blir en ocean race.
Den kommer bli toksnygg i den färgen :D
Vad har ni för lev tid där nere? Kortare än de 5-6 veckorna vi har här misstänker jag.
Nä, faktskt 8 veckor :(
Användarvisningsbild
av Jensen
Varför skulle man ha kortare lev tid för att bilen beställs i Belgien för?

Vet ej men kan du inte ställa max belysning m[…]

Laddbox

Hej, jag har just köpt en v60 t6 recharge. Ja[…]

trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]