Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av karlerland
Jag har en V70 -01, radiomodellen vet jag inte men den har både cd och kasett, tror det är den näst fetaste varianten. Nu har dne börjat byta radiokanal medan jag kör, ungefär som när det kommer ett trafikmeddelande, bara att trafikmeddelandet aldrig kommer. Jag lyssnar vanligtvis på P3 och den byter till P4 och ibland P2. Har testat att trycka bort TP-funktionen och har inte NEWS ikopplat men samma problem ändå.
Kan man testa nollställa den på nåt sätt? Eller är det nåt enkelt månne...
av Fred
Märkligt fel...det du kan testa är att lossa minuspolen på batteriet över natten. På så sätt nollas en massa saker i bilen och en del konstiga fel kan försvinna automagiskt! :D

Förövrigt verkar det som om du har HU603:an i din bil.

Mvh
/Fred
av hansjkpg
karlerland skrev:Jag har en V70 -01, radiomodellen vet jag inte men den har både cd och kasett, tror det är den näst fetaste varianten. Nu har dne börjat byta radiokanal medan jag kör, ungefär som när det kommer ett trafikmeddelande, bara att trafikmeddelandet aldrig kommer. Jag lyssnar vanligtvis på P3 och den byter till P4 och ibland P2. Har testat att trycka bort TP-funktionen och har inte NEWS ikopplat men samma problem ändå.
Kan man testa nollställa den på nåt sätt? Eller är det nåt enkelt månne...
Hej , jag skulle nog gissa på glappkontakt , troligen då på den delen som sköter sökning .
av Gandalfi
Hade samma "fel" på min radio, så fort jag hade P3 på så ändrade den till en lokalkanal som jag definitivt inte ville lyssna på. Kommer inte ihåg exakt hur jag ändrade det, men jag tryckte in och höll on/off/volym-knappen intryckt när jag startade den och då kommer du in i en inställningsmeny för radion. Där någonstans finns inställningen som du ska ändra, även den adaptiva volymkontrollen mm mm. Min stereo höjdes ett par knapphål efter det att jag upptäckt denna meny och gjorde vissa inställningar. Prova dig fram, annars är det bara att nolla den igen och börja om.
av Fred
Här har du en pdf-fil som förklarar hur du kommer in i de dolda menyerna samt vad det finns för inställningar där. Möjligen är det någon av dem som hamnat lite fel...fast det är lite konstigt att det skulle hända av sig själv plötsligt... :roll:

Mvh
/Fred

OBS! Detta fungerar fint även på HU603 som du har!
av hansjkpg
Fred skrev:Här har du en pdf-fil som förklarar hur du kommer in i de dolda menyerna samt vad det finns för inställningar där. Möjligen är det någon av dem som hamnat lite fel...fast det är lite konstigt att det skulle hända av sig själv plötsligt... :roll:

Mvh
/Fred

OBS! Detta fungerar fint även på HU603 som du har!
???? varför skulle det påverka kanalinställning , den är väl fastlåst när man väl valt kanalen , bör vara något annat fel!!
av Fred
Ja, Hans...om du läser vad jag skriver så ser du att jag tycker att det skulle vara konstigt om det skulle ligga i någon av de dolda menyerna. Eftersom Gandalfi hintade om dem så ville jag hjälpa till att förmedla en länk till anvisningarna...du behöver inte hoppa på mig för det...
av hansjkpg
Fred skrev:Ja, Hans...om du läser vad jag skriver så ser du att jag tycker att det skulle vara konstigt om det skulle ligga i någon av de dolda menyerna. Eftersom Gandalfi hintade om dem så ville jag hjälpa till att förmedla en länk till anvisningarna...du behöver inte hoppa på mig för det...
Hej Fred , det var inte meningen som ett påhopp utan mer som en fråga , volvos inställningar kan ju tydligen ställa till med saker som man inte har en aning om , därför ställde jag frågan, alltså inget påhopp , förlåt om du uppfattade det så , är inte sämre än att jag kan be om ursäkt om jag trampar någon på tårna *S*
av Fred
Ok, när du citerar mig och använder fyra frågetecken och två utropstecken så kändes det lite som ett påhopp... :roll:

Dock är ursäkten godtagen och ingen skada skedd!
av hansjkpg
Fred skrev:Ok, när du citerar mig och använder fyra frågetecken och två utropstecken så kändes det lite som ett påhopp... :roll:

Dock är ursäkten godtagen och ingen skada skedd!
oki tänkte inte på att det blev så många, ska bättra mig , om inte annat för att hålla forumsmedlemmarna på gott julhumör :D
Lös jord i b230a

Under insuget på min b230a sticker det upp e[…]

Är väldigt vanligt med fel på h&[…]

Startproblem

Tycker det lutar starkt åt ett nytt batteri.

Tvättade bilen för första gån[…]