Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Hej!

Märker att min S80T6 99:a vid första gasning ut ifrån tomten så går den ojämt har känt det som små böljande ryck men torsdags så pendlade även varvräknaren mellan 2000-250 rpm. Detta försvinner efter första gasningen ca 20 sek inget bedrövligt men lite jobbigt. Bilen gör för övrigt bra.
Nya stift
Ny olja
Nytt luftfilter
Inga felkoder

Jag antar att det är gasspjällsrelaterat. Vet ej vilket spjäll jag har har ingen vinklad spegel så jag ser lappen.
av Tartryffel
Nej, inte återkallelse. De hade ett serviceåtagande vid problem vilket är rätt annorlunda. Då måste man själv påtala problemet och under en begränsad tid.
På en tio år gammal bil blir det svårt att få ut nåt den vägen. Ditt spjäll har fungerat för bra för länge, kan man säga.
av Tartryffel
Återkallelser är det bara vid säkerhetsrisker typ brinnande stolvärme, fläktar som tar eld, bromsar som slutar fungera osv. Då tas alla bilar inom ett visst intervall in och åtgärdas.
Serviceåtaganden finns det enormt många av, men det är ingenting de ger dig en lista på. Då måste du komma in med problemet och har du då tur så är det ett känt fel där Volvo står för reparationen.
Vidare finns det ännu mer icke-akuta serviceåtaganden som fixas under en normal service. Sådana står inte ens i servicepapperet efter servicen. De byter helt enkelt ut en undermålig del (t.ex. en bussning eller ett stag) till en ny när bilen ändå är inne.
Skyddskåpa till avtagbar dragkrok.

nej nej, den kommer nog inte passa V70 :oop[…]

Hej! Jag är nybörjare när det komm[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]