Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tomahawk
I min nyinköpta V70N-00 finns en integrerad telefon. Enligt instruktionsboken skall SIM-kortet sättas i en lucka på fronten under knapparna på telefonen. Problemet är att denna lucka finns inte på min............. Någon som vet var den skall sitta ???? :???:
Användarvisningsbild
av Kurvan
Det är en liten sak som du drar rakt ur, nästan lika stort som sim-kortet.Troligtvis har kanske förra ägaren råkat glömma sätta tillbaka den!
Mvh Kurvan
av Frigge
I en -00:a sitter simkortet i kofferten under den främre luckan i golvet.
Du behöver också en adapter då det krävs stort sim kort till den telefonen.

/Fredrik
av Teemu
är det telen brevid stereon så skall det finnas en liten plastsläde under knappsatsen till telen. Den var borta på våran V70 också, så jag fick handla e ny. För mig att den kostade runt 100-lappen. Vilket i ju är hutlöst då materialkostnaden på den lilla plastbiten inte lär överstiga 1kr ens.
Användarvisningsbild
av Harald
Jeg hadde samme problemet på min bil.
Sim-kortet skal settes inn i telefonenheten - og den er plassert i bagegerommet - under den innerste luken i gulvet.
Du må ha det store SIM kortet (bankkort-størrelse).
I Norge får alle utlevert stor SIM kort nå de bestiller et abb. (det lille som passer i nye telefoner må brytes ut avdet store).
av Teemu
Harald skrev:Jeg hadde samme problemet på min bil.
Sim-kortet skal settes inn i telefonenheten - og den er plassert i bagegerommet - under den innerste luken i gulvet.
Du må ha det store SIM kortet (bankkort-størrelse).
I Norge får alle utlevert stor SIM kort nå de bestiller et abb. (det lille som passer i nye telefoner må brytes ut avdet store).
Sätta SIM-kortet i bakluckan? Mitt SIM-kort sitter fram - precis under knappsatsen för telefonen... (Är det lilla kortet jag har)
Användarvisningsbild
av Harald
Ikke i bakluken, men i telefonenheten som er plassert i bagagerommet (ved siden av TV tuneren - for de som har RTI/TV i bilen).
Gulvet i bagagerommet er todelt. Enheten liggre under den innerste luken (høres kanskje utrolig ut, men slik er det).
Jeg mener å huske at også varseltrekanten er plassert under denne luken.

Jeg tror det er Ericsson telefonen som har SIM plassert på dashbordet, mens noen biler har Nokia-telefon - og der er SIM plassert slik som hos meg. (eller var det omvendt?)
av Frigge
Äldre P2 har telefon enheten bak,tror den nya kom 01 då har den simkortet fram i PHM:en.

Fredrik
Läcker spolarvätska avstängd

Droppar på höger sida fram fast beh&ari[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tank[…]

Uppdatera mjukvaran

..e-call är den lagstadgade automatiska tj&[…]

Tjena:) Har en V90 från 2019 i trimmen momen[…]