Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av norrbom
ja ghar haft min V70 på service 16000 mil. Då byttes kamrer, spännrullar och vattenpump. Efter den service tar det betydligt längre tid för motorn att bli varm när man kör. Innan service gick temperaturmätaren upp till normal temp efter någon kilometers körning, nu får jag köra dryga milen innan mätaren komemr till normal. någon???
Användarvisningsbild
av CarMan
kan vara luft, men är troligen inte det.
du har nog en trasig termostat
Användarvisningsbild
av CarMan
denna motor lufta lätt ur sig själv, så det bör inte var luft. Spacialt inte nu när du kört så långt
Användarvisningsbild
av CarMan
du kan lu ställa bilen på tomgång när den här helt kall, sen känner du med handen på slangen mellan kylaran & termostathuset.
slangen ska inte bli varm fören tempmätaran står rakt upp på normalt & då ska dn snabt bli så varm så det käns obehagligt att hålla kvar.
sen ska tempmätaren efter deta inte dippa ned rån mitten läget om du åker ut på lansvägen i hög vart med fullvärme på inne i bilen
av Fred
Går temperaturen upp så att nålen står spikrakt upp när motorn väl blir varm?

Mvh
/Fred
av norrbom
När väl motorn blir varm står tempmätaren rakt upp, alltså på normal temp och står kvar där. Jag ska kontrollera det tips jag fick om att känna på slangen för att se om den blir varm. jag förstår att inget vatten skall finnas i slangen innan termostaten öppnar så slangen skall alltså inte bli jummen utan vara kall tills termostaten öppnar och då blir den varm på en gång. Jag återkommer med resultatet.

Har du bytt till en "annan" stol så[…]

Jag tror 900 är att betrakta som billigt f&ou[…]

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]