- ons 11 nov 2009, 23:26
Har haft väldiga problem med min s60 att det samlas skit i bakfälgarna och jag får obalans. Ibland så mycket så bilen knappt går att köra. Det är bara på vintern jag får detta problem. Oftast är det is och snö hela fälgarna men även salt och skräp. Framdäcken har ju också skit men mycket mindre och det blir aldrig något problem. Det värsta av allt är när det har ny snöat då får man inte ens in ett finger i fälgarna och när man ska iväg senare så sitter bilen fast även fast man inte använt kryckan. Då är det bara att gå ut och hacka. När man väl tagit sig lös brukar bromsarna ligga på och bilen varnar för stc ej fungerar och ej abs m.m. Efter ett tag så släpper bromsarna och efter en omstart så är larmen borta men bilen går inte att köra över 70 p.g.a fruktansvärd obalans.
Tror mig ha hört att det finns något skydd man kan sätta fast som motverkar detta?
Vaxa fälgarna på insidan?
Kör med volvo orginalfälgar 17tum som är lackade svarta. Dock en jävla massa jack pga mitt hackade av is förra året. Har klurat på om det är färgen som är boven men har svårt att tänka mig det?
Någon som har ett bra förslag för att lösa detta?
Tror mig ha hört att det finns något skydd man kan sätta fast som motverkar detta?
Vaxa fälgarna på insidan?
Kör med volvo orginalfälgar 17tum som är lackade svarta. Dock en jävla massa jack pga mitt hackade av is förra året. Har klurat på om det är färgen som är boven men har svårt att tänka mig det?
Någon som har ett bra förslag för att lösa detta?
Jag frågar hellre och ser dum ut än att jag inte frågar och förblir dum.
- By ThorHammer