Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lillolle
Åker i en V70 -2003 ifår fick jag medelande i instrumenteringen kontrollera bromljus, gjorde då detta lampan hadde gått på passagerar sidan, byte lampa. Funka ej iväg köpte nya lampor provat totalt 6 lampor, men får det ej att lysa kan det ha blivit något annat fel? Naturligtvis har jag kollat alla säkringar o dyl, det lyser trots allt på den andra sidan samt i bakrutan.Tacksam för hjälp i denna tråd, åker o köper ytterligare lampor och provar nu.
Användarvisningsbild
av stuffs
Kolla kablarna vid gångjärnet till bakluckan. En kabel kan ha kommit i kläm.

Kolla även om själva lamphållaren har utsatts för mycket korrosion, gör isåfall rent den då lampan kanske inte får ordentlig kontakt.

Är det bara bromsljuset? Eller själva bakljuset också?

För det är inte separat bak och broms ljus lampa på v70 väl?

Mvh
Användarvisningsbild
av #27
Du får nog se om det kommer någon ström till den lampan som inte lyser.
Användarvisningsbild
av jimDK
jap, multimeter är verktyget.
Det är nog förbannat svårt att mäta, eftersom de sitter inuti baklyktan?
(lampan skall monteras på en lång stång som skall införas i baklykta.
om jag minns ret från när jag byttat på min V70)
av Lillolle
Kollade allt igår men sen så tog jag o kollade kontakten mellan kaross och lamphållare med att titta på kompisens bil, problemet i min bil var att den lille plåten som sitter i bakre stolpen hadde glidit ur läge, med hjälp av skruvmejsel modell mindre så fick jag den att hoppa på plats igen och då lös lampan vid bromsning. Men lampbyte v70 bakre det är nog det Volvo missat mest i vad gäller bilen, man ska va som en lite apa i fingrar och arm. Men nu lyser det , o jag är nöjd.
Användarvisningsbild
av jimDK
jätte bra Lilleolle :D
tack for info.

>>en lite apa
precis :)

Har du bytt till en "annan" stol så[…]

Jag tror 900 är att betrakta som billigt f&ou[…]

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]