Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tomisco
Halloj
Snart dags för besiktning av V70:n, första gången i min ägo.
Tänkte justera handbromsen så att man inte åker dit på "handbroms reserv otillräcklig" (been there, done that)
Hur brukar ni justera? Så att den tar vid 3-5 hack brukar ju vara normalt (nu är det 7).
av Fred
Är det så #27? Min besiktningsgubbe tyckte jag skulle justera vid backarna...fast han är ju ingen volvomekaniker...

Min handbroms tar lite högt även om den gick igenom så jag skulle vilja justera ned min lite också.
Användarvisningsbild
av Kallemalt
Justera handbromsen under damasken vid spaken, ta en 10mm långhylsa så blir det bra att komma åt.
Sen ska det räcka med låsta hjul på 8e hacket. :-)-)
Användarvisningsbild
av #27
Fred skrev:Är det så #27? Min besiktningsgubbe tyckte jag skulle justera vid backarna...fast han är ju ingen volvomekaniker...
Ja så är det.
Användarvisningsbild
av camaro69
Fred skrev:Är det så #27? Min besiktningsgubbe tyckte jag skulle justera vid backarna...fast han är ju ingen volvomekaniker...

Min handbroms tar lite högt även om den gick igenom så jag skulle vilja justera ned min lite också.
Pinsamt att besiktningsgubbarna ger råd som inte överensstämmer med verkligheten. :shock: :roll:
av Larzan
*Spinner på tråden*
Vart kommer utrycket/kravet att den ska ta fullt vid ett visst hack?
Är inte handbromsens funktion att den ska klara av att hålla fordonet på plats i en viss lutning? (hur stor nu den är och vart kan man läsa om det)
Användarvisningsbild
av #27
camaro69 skrev: Pinsamt att besiktningsgubbarna ger råd som inte överensstämmer med verkligheten. :shock: :roll:
Inte lätt att veta allt om alla bilar.
Skyddskåpa till avtagbar dragkrok.

nej nej, den kommer nog inte passa V70 :oop[…]

Hej! Jag är nybörjare när det komm[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]