- mån 02 nov 2009, 13:47
Vad behöver man för att konvertera om halvljus till exonljus på v70 -04 och var beställer man dom?
Moderator: Moderatorer
Mini_ice skrev:En stor del av sveriges befolkning kör med xenonkonverterat halvljus så varför skulle inte han kunna??Nej, det gör de inte. Däremot finns det en liten samling intellektuellt svaga människor som skiter i att de bländar andra människor genom att stoppa in en lampa som inte är alls är anpassad för den reflektor den sitter i. En xenonlampa ger inte sitt ljus på samma sätt som en Halogenlampa och kommer därför att ge en diffus ljusbild som sprider sig över ett större område än vad som är korrekt.
J.F.S skrev:Det är för övrigt busenkelt.Och extremt arrogant mot de personer du möter.
J.F.S skrev:japp, vet att du tycker det. Istället för att återigen dra samma fråga inför skranket så är det nog enklast för alla att bara länka in någon av de förra? Orkar själv inte bry mig för jag blir dagligen bländad av felinställda lampor, halogen till 90%. De resterande 10% är gamla 240 med xenonkit alternativt nyare bilar med orginalmonterad Xenon. Jajjemen, de kan blända de också!
Jag tror 900 är att betrakta som billigt f&ou[…]
Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]
Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]