Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V70n 01
har två lampor i sterion på min xc90 03 vart kan man lämna in den för att fixa det volvo i märsta säger att dom inte lagar sånt
av Fred
Volvo använder sig av utbytessystem för stereoenhterna. Man måste lämna in sin trasiga stereo och få ut en likadan reparerad, kostnad 2500 kr. Helt galet när det gäller småfel. Det går att byta lampor själv om man är lite händig. Känner du dig kunnig nog att plocka ut stereon och ta isär den?

Mvh
/Fred
av V70n 01
jo har redan plockat ut stereon men inte rivit nått mer i den vet inte vad det är för lampor eller dioder som man ska ha
Användarvisningsbild
av jimDK
jag har just bytat lampor i ACen (S80):
http://www.s80.dk/DIY/acPanel/index.html

som jag har skrivit kjøpt lampor från:

http://www.autobulbsdirect.co.uk/R509TY ... -Base.html

Om du inte kan hitta rätt lampa, så du kan återanvända den ursprungliga uttaget och sedan bara flytta/byta ut glödlampan.

Vet inte om det er samma sak på din XC90?
Användarvisningsbild
av Mini_ice
XC 90´n borde väl ha dioder i stereon som alla andra bilar har?? Då krävs lödpenna och lite kunskaper, elfa har de flesta dioder man kan köpa, du får helt enkelt plocka ner stereon och kolla..
Användarvisningsbild
av jimDK
>>som alla andra bilar har

Okej, det visste jag inte.
Brännar dioder i bitar/blir kass like så fort som glödlampor?
Jag trodde man gick över till lysdioder på grund av att de inte kan förstöras? :roll:

Jag långsamt blir smartare :wink:
Användarvisningsbild
av Mini_ice
hehe s/v40 har det, s60v70xc70s80 har det så skulle inte xc90 ha det så skulle jag bli förvånad.. Då jag inte är så insatt i dioder så kan jag inte svara på dioders livslängd men brukar vara betydligt betydligt längre än glödlampor.... Dioder vinner även storleksmässigt om de ska gömmas mellan en panel och ett kretskort..
av V70n 01
otack för svar ska riva ner den nån dag o kolla vad det är för dioder som sitter där har en kille på jobbe som är duktig på att löda så det blir att beställa från elfa o så får han fixa sen
om nu ändå ska byta två dioder där finns den så man kan sätta dit blåa tänkte byta i rästen också (klima o hastighetsmätaren) o nån som vet hur många o vad för lampor det går till det
Skyddskåpa till avtagbar dragkrok.

Menar du den som man sätter i delen som sit[…]

Dörrlås under vintern.

Hej, Har en XC60 B5 som rullat 3000 mil, års[…]

Bakre länkarmsbussning

Eller så monterar man POWERFLEX (PFR19-191[…]

Köpa Autoplugin Therminal

@RobinH , Hej Robin, jag vill gärna köp[…]