Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yuphin
Någon som har monterat stänkskydd på sin XC70? Funderar på det eller blir det gubbstämpel då? Måste man ta bort hjulen för att kunna montera dessa? I såna fall skulle man kunna passa på vid däckbytet som tyvärr snart kommer komma :)
Användarvisningsbild
av #27
Fram går att montera utan att ta bort hjulen, bak är det lättast att ta bort hjulen.
av Fred
När jag monterade mina, dock på en "vanlig" V70, så skruvade jag bort hjulen. Det är ju snabbt gjort (speciellt när hjulen ändå ska skiftas!) och det underlättar monteringen väldigt mycket!

Inte är det "gubbstämpel" på stänkskydd! Jag tycker att det är snyggare med dem på faktiskt. Har man dessutom en XC så är det ju så mycket plast överallt ändå! :D
Användarvisningsbild
av lars2172
Fred skrev:När jag monterade mina, dock på en "vanlig" V70, så skruvade jag bort hjulen. Det är ju snabbt gjort (speciellt när hjulen ändå ska skiftas!) och det underlättar monteringen väldigt mycket!

Inte är det "gubbstämpel" på stänkskydd! Jag tycker att det är snyggare med dem på faktiskt. Har man dessutom en XC så är det ju så mycket plast överallt ändå! :D
instämmer helt klart snyggare med stänkskydd . OBS i fall du ska montera dit dom själv så köp volvo orginal så du får med det transparanta tejpen som man monterar före stänksyddet ,så det inte blir grus o skit som ligger mot lacken .kostar ca 560 kr på rejmes/mvh lars

Nja, slangen i sig är inte så böki[…]

Skyddskåpa till avtagbar dragkrok.

Menar du den som man sätter i delen som sit[…]

Dörrlås under vintern.

Hej, Har en XC60 B5 som rullat 3000 mil, års[…]

Bakre länkarmsbussning

Eller så monterar man POWERFLEX (PFR19-191[…]