Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frilins
Jag tycker faktiskt att båda är snygga och passar bilens design. :D
Användarvisningsbild
av Ramon
Personligen gillar jag 02:ans backspeglar bättre. De ser mer massiva ut, det jag inte gillar hos 03:ans är att det är så smalt vid "infästningen" eller vad man ska säga. Tycker det är lite smalt där (denna modell passar bättre på S60 bl.a.). Annars så är designen på själva backspegeln på den inte så tokig.
Användarvisningsbild
av Jensen
Det var 04 som dom nya speglarna kom.
Användarvisningsbild
av Loner
Jensen skrev:Det var 04 som dom nya speglarna kom.
Nä det håller jag inte med om..

<-W0309 gamla modellen
W0310-> nya modellen.

Jag vill inte kalla bilar byggda vecka 10 2003 för modell 2004.

/L
Användarvisningsbild
av Brainy
Tycker även jag att de gamla speglarna är snyggare men jag kan tänka mig att de nya är aerodynamiskt bättre. Volvo har ju haft en hel del kritik internt då man lät designavdelningen styra hur backspeglarna skulle utformas så de nya klarar säkerligen höga farter bättre.
/Anders
Användarvisningsbild
av Loner
Brainded skrev:Tycker även jag att de gamla speglarna är snyggare men jag kan tänka mig att de nya är aerodynamiskt bättre. Volvo har ju haft en hel del kritik internt då man lät designavdelningen styra hur backspeglarna skulle utformas så de nya klarar säkerligen höga farter bättre.
/Anders
Ja det sägs ju att bilen blir mindre smutsig med den nya modellen, och den ser lite "sportigare" ut nu när man vant sig.

Tyvärr har jag inte "orkat" uppdatera mjukvaran så jag får igång elinfällningen och markbelysningen :roll:

/L
av NCR
Loner skrev:
Brainded skrev:Tycker även jag att de gamla speglarna är snyggare men jag kan tänka mig att de nya är aerodynamiskt bättre. Volvo har ju haft en hel del kritik internt då man lät designavdelningen styra hur backspeglarna skulle utformas så de nya klarar säkerligen höga farter bättre.
/Anders
Ja det sägs ju att bilen blir mindre smutsig med den nya modellen, och den ser lite "sportigare" ut nu när man vant sig.

Tyvärr har jag inte "orkat" uppdatera mjukvaran så jag får igång elinfällningen och markbelysningen :roll:

/L
Dessutom så tjuter den inte i fartvinden som den gamla kunde göra.
Användarvisningsbild
av Brainy
Loner skrev:
/Anders

/L
Elinfällning och markbelysning? vad har jag nu missat?
/Anders V70 -04
av NCR
Brainded skrev: Elinfällning och markbelysning? vad har jag nu missat?
/Anders V70 -04
Att speglarna finns med elinfällning och markbelysning? :D
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]