Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Truls
Hadde bilen på service hos Bilia idag, og fikk da vite noe rart. Bilen min er utstyrt med lykter som er beregnet på land med venstrekjøring, dvs de lyset ut i veibanen til venste istedenfor mot høyre.

Bilen ble importert fra Tyskland til Norge i August 2002, og var da 5 -6 måneder gammel. Har siden hatt samme norske eier fram til jeg kjøpte den. Den har vært på service hos Bilia hele tiden.

Kan det være levert feil fra fabrikk ?
Användarvisningsbild
av henka35
Den är säkert krockad och repad med de vad verkstaden hade hemma...

/HT
Användarvisningsbild
av Harald
På nesten alle deler som benyttes på bilen står det en produksjonsdato (stemplet inn eller klistermerke).
Sjekk denne datoen og sammelign med når bilen er produsert (eller dato på andre deler på bilen)
dette er en fin måte å se hvilke deler som er skiftet ut på bilen.
På min bil er det kun venstre bakdørsrute som er skiftet ut (sannsynligvis innbrudd)
Användarvisningsbild
av Truls
Takk for tipset. Skal se etter det med produksjonsdato

Tenkte å høre med forrige eier. I følge forrige eier og kontrakt har bilen ikke hatt noen skader, og jeg har ingen grunn til å tro at han snakker usant. Bilen har kun vært håndtert av Bilia, så det er litt rart at dette har dukket opp nå.
Användarvisningsbild
av Truls
Mysteriet med lyktene er oppklart.

Har idag vært i kontakt med forrige eier. Han forteller at lyktene ble byttet for ca 6 måneder siden hos Bilia !?!!

Lyktene ble byttet pga stensprut.

Det er altså Bilia som har byttet lyktene, og det er Bilia som nå påpeker at jeg kjører rundt med ulovlige lykter, og bør bytte dem.

Her bør jeg vel ha krav på nye lykter fra Bilia eller?
av Teemu
det tycker iaf jag att Bilia skall ta på sig - är ju tydligen dom som som monterat/sålt felaktiga. Är det monterat av Bilia? Då har du väl 12 mån garanti på arbete och ännu mer garanti på delar iaf i Sverige
Användarvisningsbild
av Sparkz
Är det samma Bilia så ska dom stå för det...

Har man bytt en strålkastare gör man ju ljusinställning efteråt, hur kan man missa att det är fel strålkastare då???
Användarvisningsbild
av Truls
Ja, det er Bilia som har montert dem, men ikke samme sted som der jeg tok service. Lyktene er montert av Bilia i Oslo, men jeg hadde service hos Bilia i Follo ( et par mil utenfor Oslo) på grunn av lang ventetid i Oslo. Har det tilogmed skriftlig at bilen har feil lykter.
Användarvisningsbild
av Truls
Bilia har påtatt seg alt ansvar, og de skifter ut lyktene med det første.
av NCR
Truls skrev:Bilia har påtatt seg alt ansvar, og de skifter ut lyktene med det første.
Skönt att höra! :D
Läcker spolarvätska avstängd

Droppar på höger sida fram fast beh&ari[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tank[…]

Uppdatera mjukvaran

..e-call är den lagstadgade automatiska tj&[…]

Tjena:) Har en V90 från 2019 i trimmen momen[…]