Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Plutten
vilka är"monteringsfabrik" 1 & 2

(1) gäller bilar tillverkade i monteringsfabrik 1.
(2) gäller bilar tillverkade i monteringsfabrik 2.
Information om vilken monteringsfabrik som en bil är tillverkad i, hittas i VIN-numret. Sjunde positionen från höger i VIN-numret anger monteringsfabrik.
Användarvisningsbild
av Sparkz
På 1 svarar vi Torslanda och på 2 Gent.

Heter FC1/FC2 i katalogen, Factory Code.
av Plutten
Tackar för ett snabbt svar
av sungam
Plutten skrev:Tackar för ett snabbt svar
Annars är de lättare att bara hålla reda på att stora (s80, v/xc70 och xc90) tillverkats i Torslanda och de små i Gent. Förutom ett mindre antal i asien....
Användarvisningsbild
av AWWD
sungam skrev: Annars är de lättare att bara hålla reda på att stora (s80, v/xc70 och xc90) tillverkats i Torslanda och de små i Gent. Förutom ett mindre antal i asien....
Min V70 -03 är gjord i Gent...

/AWWD
av sungam
AWWD skrev:
sungam skrev: Annars är de lättare att bara hålla reda på att stora (s80, v/xc70 och xc90) tillverkats i Torslanda och de små i Gent. Förutom ett mindre antal i asien....
Min V70 -03 är gjord i Gent...

/AWWD
ok då... :) V70 går oxå i Gent...tillsammans med s40, v50 och s60. Men varför köra Belgiskt när du lika gärna kan köra svenskt? Jag är ju lixom tvungen när jag har en s60 (B)
Användarvisningsbild
av frilins
Min är tillverkad i Torslanda i så fall.
Användarvisningsbild
av Loner
Även jag har en svensk skruvad bil.

/L
Användarvisningsbild
av AWWD
sungam skrev: Men varför köra Belgiskt när du lika gärna kan köra svenskt?(B)
"Made in Torslanda" känns inte som det viktigaste urvalskriteriet när man köper begagnat :wink:

Skämt åsido, är det speciella V70 som tillverkas/tillverkades i Gent? Har som sagt en V70 2,5T AWD Geartronic tillverkad i mars 2003. Finns det identiska V70 gjorda i Torslanda? :???:

/AWWD
av sungam
AWWD skrev:
sungam skrev: Men varför köra Belgiskt när du lika gärna kan köra svenskt?(B)
"Made in Torslanda" känns inte som det viktigaste urvalskriteriet när man köper begagnat :wink:

Skämt åsido, är det speciella V70 som tillverkas/tillverkades i Gent? Har som sagt en V70 2,5T AWD Geartronic tillverkad i mars 2003. Finns det identiska V70 gjorda i Torslanda? :???:

/AWWD
Kan inte komma på nån anldening till varför den inte skulle kunnat gått på banan i torslanda oxå...
Är nog ingen större skillnad på var dom är byggda...förutom då att rökat är väl rätt så billigt å legalt i belgien... :lol: Kollat stoppningen i solarna? Å andra sidan känner jag en del stolpskott som jobbar i torslanda som jag helt klart inte skulle ha släppt lös på min bil om jag fått bestämma...
965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Vad jag tänkte är att skarvarna mellan h[…]

Köp hos Trodo.se. De har ett kontrollsystem f[…]

Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]

AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]