Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JimmyG
... har ett knäppande ljud när man tex har backat o sen skall köra frammåt eller tvärtom, det liksom klickar till då. La mej under bilen en dag för ett tag sen o kände på den högra (långa) drivaxeln, och höll då ena handen på vänster sida av fästet för lagret i motorblocket till drivaxeln, och den andra handen på höger sida om det fästet, och drog den ena handen frammåt o den andra bakåt dör att se om det var nått glapp i drivaxeln, vilket det till min förvåning var, och det uppstod då ett klick ljud, likadant som när man kör.

Frågan jag har e ju nu, skall det verkligen glappa så mycket? skall det glappa alls?

Mvh Jimmy
av Nystromt5
det där är ett standard fel! först kom volvo ut att man skulle limma drivaxlarna vilket de sedan kom på att det var dumt eftersom då fick man knappt bort dem vid kopplingsbyte och dylikt. så nu ska man lossa bulten till drivaxlen vid navet och sen pressa bakåt drivaxeln och smörja med fett på splinsen. jag kan garantera att ljudet försvinner:)
Användarvisningsbild
av greeeken
Nystromt5 skrev:det där är ett standard fel! först kom volvo ut att man skulle limma drivaxlarna vilket de sedan kom på att det var dumt eftersom då fick man knappt bort dem vid kopplingsbyte och dylikt. så nu ska man lossa bulten till drivaxlen vid navet och sen pressa bakåt drivaxeln och smörja med fett på splinsen. jag kan garantera att ljudet försvinner:)

Ljudet försvinner garanterat ETT TAG. Sen kommer det tillbaka
Skyddskåpa till avtagbar dragkrok.

Menar du den som man sätter i delen som sit[…]

Dörrlås under vintern.

Hej, Har en XC60 B5 som rullat 3000 mil, års[…]

Bakre länkarmsbussning

Eller så monterar man POWERFLEX (PFR19-191[…]

Köpa Autoplugin Therminal

@RobinH , Hej Robin, jag vill gärna köp[…]