Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av merced
Jag köpte en Volvo S60 T5 Sport för lite drygt ett år sedan. Tidigare ägaren hade då sänkt bilen med sänkfjädrar och bytt stötdämpare bak för att bli av med nivåregleringen. Jag är idag aningen trött på att bilen är för låg och för stötig, så jag ska höja upp den igen. Jag fick med orginalfjädrar och orginal nivåreglering när jag köpte bilen.
Kan jag se på orginalgrejorna om det är det är det sportchassi man kunde välja till när bilen var ny, eller om det är "vanliga" fjädrar och dämpare?

Tack på förhand!
av S.t.r.a.n.D
Vilken färg är fjädrarna?? Lägg gärna upp bild.
Jag har sportchassi och mina är blå. Tror de vanliga är svarta. Men vågar inte svära på det.
av merced
Här är orginalfjädrarna: Länk
Orginalfjädrarna oh mina sänkfjädrar från Lesjöfors: Länk 1, Länk 2, Länk 3
Nivåregleringen: Länk

Kan någon svara på vad det är för orginalfjädrar jag har?
Någon kanske vet hur mycket Lesjöforssatsen sänker?
Bilen är idag sänkt med en sänkningssats från K&N som är kapad ett varv. Båda fjäderalternativen ovan skulle höja bilen, men frågan är hur mycket. Jag vill gärna använda nivåregleringen.

Jag fick även med ett par grejor när jag köpte bilen som enligt säljaren skulle kunna göra det möjligt att sänka bilen med nivåreglering. Vet någon hur de här fungerar? Länk
Det kanske bara är något hemmabygge man inte vågar montera på bilen?
Användarvisningsbild
av Guru
Vet inte om du fått svar än men ändå. Ge mig dit regnr så kan jag kolla hur bilen var specad vid nybeställningen.
av J.F.S
merced skrev: Jag fick även med ett par grejor när jag köpte bilen som enligt säljaren skulle kunna göra det möjligt att sänka bilen med nivåreglering. Vet någon hur de här fungerar? Länk
Det kanske bara är något hemmabygge man inte vågar montera på bilen?
Det är en säkning för nivådämpare. Ser dock väldigt hemsnickrade ut!

(länken minskar möjligtvis ner ditt fönster)
http://gemotorsport.jetshop.se/ProductP ... 2_2212.jpg

Bild

Gott! Då struntar jag helt sonika i den, tac[…]

Ser ingen kabel som sitter i kläm tyvärr

Uppvärmda vindrutespolare.

Jag tittade i ett elschema för en årsmo[…]