Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag hade en HU-603 som jag bytt mot en Clarionstereo (748) men funderar på att byta tillbaka till Volvo orginal + ipodadapter eller liknande.
Orkar inte bränna skivor med musik osv.

Frågan är då, går det att koppla på en "bättre/nyare" Volvo orginalstereo där en 603:a satt utan problem?

Vad kostar en sådan, nån som säljer?

Har en s60 2.4T 2002.
Användarvisningsbild
av frilins
Du bör kunna sätta i vilken av dessa som helst men eventuellt måste mjukvaran uppdateras på Volvo (åtminstonde enligt en del här på forumet). Men kom ihåg att där är någon modell som inte har inbyggt slutsteg (tror HU-8xx), kolla detta först.
Slutsteg och radio finns att köpa begagnat på blocket.se men finns också på skroten exempelvis:
http://www.jb-bildemo.se/

När du byter så koppla från strömmen på batteriet och montera tillbaka allt innan du kopplar på strömmen igen, gjorde själv felet att tillföra ström innan jag var klar och datorn i bilen flippade ut, fick en massa felmeddelanden.
I och för sig inga problem, Volvo raderade alla felmeddelande gratis åt mig sen var det som vanligt igen...

Och mina grejor fungerade utan uppdatering av mjukvara. :wink:
Användarvisningsbild
av Loner
frilins skrev:Du bör kunna sätta i vilken av dessa som helst men eventuellt måste mjukvaran uppdateras på Volvo (åtminstonde enligt en del här på forumet). Men kom ihåg att där är någon modell som inte har inbyggt slutsteg (tror HU-8xx),
803:an har bara inbyggt 25W steg för centerkanalen.

/L
B30a i en 740?

hur fasligt är det med regg efteråt? […]

Carplay trådlöst?

"2025 XC60 hade trådlös CarPlay&qu[…]

740 som krånglar

Om den går korrekt från start (kall) s[…]

Diameter bränsleslang S70

Hej! S70 98’a, 2.5SE. När jag bytte br&[…]