Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jhonny
Hej!

Undrar om man kan koppla bort körspärren till tv:n när man kör? Så man kan se på tv när billen rullar asså!

**Sen har jag fått massor av hjälp ikväll som jag har sökt svar på ett bra tag.. Mycket uppskattat, och kommer att trivas här!!**
av NCR
Jhonny skrev:Hej!

Undrar om man kan koppla bort körspärren till tv:n när man kör? Så man kan se på tv när billen rullar asså!

**Sen har jag fått massor av hjälp ikväll som jag har sökt svar på ett bra tag.. Mycket uppskattat, och kommer att trivas här!!**
Välkommen! :D

På min f.d. BMW 523i hade jag tv och den gick att få bort spärren på genom lite tips och tricks. I Volvos fall misstänker jag att man måste in med Vadis/Vida och ta bort spärren med hjälp av program men nån här kanske vet bättre.
Användarvisningsbild
av CarMan
NCR skrev:

På min f.d. BMW 523i hade jag tv och den gick att få bort spärren på genom lite tips och tricks. I Volvos fall misstänker jag att man måste in med Vadis/Vida och ta bort spärren med hjälp av program men nån här kanske vet bättre.
det går inte att programera bort spärren.
sök lite vi har diskuterat detta
av NCR
CarMan skrev:
NCR skrev:

Klart det går på nåt sätt. Det är ju en programstyrd funktion som är kopplad till hastighetsmätaren eller ABS:en. Infon för hur jag gjorde på min BMW fick jag inte från nån som jobbade på BMW om vi säger så. Jag har för mig att jag läste på ett amerikanskt volvoforum om detta, får leta lite och se om jag hittar tråden.
Användarvisningsbild
av CarMan
NCR skrev:
CarMan skrev:
NCR skrev: Välkommen! :D

Klart det går på nåt sätt. Det är ju en programstyrd funktion som är kopplad till hastighetsmätaren eller ABS:en. Infon för hur jag gjorde på min BMW fick jag inte från nån som jobbade på BMW om vi säger så. Jag har för mig att jag läste på ett amerikanskt volvoforum om detta, får leta lite och se om jag hittar tråden.
det är klart det går.
men det går inte via VIDA !

du kan lika lätt programera bort spärren i bilen som att programera om Phottoshop att spela en musiksnutt varje gång du andvänder gul färg.
klarar du att hacka det så kan du hacka bilen. (om du väljer att programera bort spären)
Användarvisningsbild
av Brainy
Tror det finns betydligt fler som är intresserade av att få bort tv-spärren så det borde finnas någon som fixar sådant. Har t.om för mig att jag sett något ställe som utför det mot betalning.

Få photoshop att spela en trudellut varje gång man väljer gul färg är inget större problem då man inte ens måste in i programmets källkod för det men jag kan inte se att någon har ett intresse av det.

/Anders
Användarvisningsbild
av Jhonny
Då kanske det finns en chans att få bort spärren! Hoppas nån klurar ut hur. Tackar! :D

Liten dum fråga kanske, men "Vadis/Vida", är det volvos data grejs?
av NCR
Jhonny skrev:
Liten dum fråga kanske, men "Vadis/Vida", är det volvos data grejs?
Vadis är det gamla diagnostikprogrammet som Volvo har till att prata med bilarna och VIDA är det nya. Dessutom ser man vilka delar som ens bil har och vilka artikelnummer osv..massor av funktioner.
Användarvisningsbild
av frilins
Kanske dags att prata lite trafiksäkerhet istället... :???:

Eller kanske ännu bättre, när ni idioter som tänker titta på tv medan ni kör är ute med bilen kan väl ringa runt så kan vi andra låsa in våra barn och själv hålla oss ifrån vägarna! :x
Användarvisningsbild
av CarMan
på cd-rom systemet är det ganska enkelt, men dvd systemet är lite knepigare.
jag skulle inte lägga ner besväret, då analoga systemet snart dör ut!

Efter förra veckans 100 mila tur var det dags[…]

Har ett problem med min fjärrlåsning me[…]

Volvo V70 2008 2.0 F

Tja! Har tänkt rycka bakersta ljuddämpar[…]

Varför byta? XC60

Funderade på att byta upp mig till en ny X[…]