- sön 16 aug 2009, 15:02
Har drabbats av det vanliga felet på V70N att bakrutetorkaren har lagt av
Jag hör reläet till elmotorn ticka av/på när jag sätter på torkaren men ingenting händer. Jag känner att elmotorn blir varm efter ett tag men hör inte att den går eller försöker. Tar jag isär hela paketet ser jag att motorn inte ens försöker snurra på det vita kugghjulet (om allt inte sitter väldigt fast).
Vad tror ni, är det någon ide att försöka ta isär och smörja upp eller har motorn bränt? Blir den varm i så fall eller blir den det av att den försöker röra axeln som har ärgat fast?
5-56 på alla rörliga dela innuti utan att ta isär dom verkade inte göra någonting.
Jag hör reläet till elmotorn ticka av/på när jag sätter på torkaren men ingenting händer. Jag känner att elmotorn blir varm efter ett tag men hör inte att den går eller försöker. Tar jag isär hela paketet ser jag att motorn inte ens försöker snurra på det vita kugghjulet (om allt inte sitter väldigt fast).Vad tror ni, är det någon ide att försöka ta isär och smörja upp eller har motorn bränt? Blir den varm i så fall eller blir den det av att den försöker röra axeln som har ärgat fast?
5-56 på alla rörliga dela innuti utan att ta isär dom verkade inte göra någonting.
- By jasselito