Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bossa
Jag är väldigt intresserad av att köpa en V70 bifuel. Kollar på blocket efter bilar och har en undran. Vilket är smartast att satsa på: Tex -06 som har gått ca 20-25000 mil eller en tex -03 som har gått ca 15000? Jag letar bilar för runt 80 000 kr. Annars hade jag självklart köpt en nyare som gått mindre :) Någon som har några tips att ge mig?
Jag hade köpt 06:an.

Facelift m m. På lite längre sikt så håller den nog värdet bättre.
Fundera på hur länge du kan tänka dig att äga bilen.
Jag var lite inne på på samma idé som du, men började fundera lite i garantier och slitage.
Mil syns och känns. Det går inte komma ifrån.

För vår del blev det en mycket nyare och med massor av mindre mil. Jag ska ju nöta på denna i många år framåt då den har den utrustning oh färg jag har letat efter länge.
Visst, lite dyrare månadskostnad än tänkt från början, fast ¨andra sidan...hur många gånger lever man?

Så satsa fullt ut på den bil du vill ha många år framåt. Vi hittade vår till slut.
En äldre bil med lägre mil har sannolikt gått mer kortsträckor = mera slitage. Lätt 06an.
Problemet är att man aldrig kan bevisa det. Den kan lika gärna användas 2km till jobbet varje dag. En sådan bil är rutten i motorn.

Allt en säljare säger är lögn tills man kan bekräfta det själv. Därför är det säkrare att köpa en nyare bil med mer mil.
tja jag tycker du ska ställa dig lite frågor. Hur viktigt är face liftet. Kan/vill du skruva själv. Jag har själv köpt mig en 06 v70 som har slagit om till 45 tusen, och de är klar att man måste byta vissa saker men de måste man på en som gått 15 också. Ja mil känns och syns men inte lika mycket som vanvård.

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]