Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Truls
Noen som vet ca hva prisen er på montering av alarm i V70?
Användarvisningsbild
av Jensen
Priset för att eftermontera ett larm ligger runt 7000-7500kr.
av Teemu
Finns billigare larm om man kan tänka sig ett som inte är Volvo original. Har sett godkända larm hos diverse bilstereo återförsäljare från 2000kr inkl. montering
Användarvisningsbild
av Truls
Teemu skrev:Finns billigare larm om man kan tänka sig ett som inte är Volvo original. Har sett godkända larm hos diverse bilstereo återförsäljare från 2000kr inkl. montering
Kan disse monteres på en slik måte at de blir integrert med bilens øvrige elekotronikk, eller blir det en "stand alone" sak ?
av Teemu
du kan åtminstone styra centrallås... Inte så insatt i vad dom kan göra, då jag bara lagt märke till att det finns och alltid haft larm i våra bilar. Men ta kontakt med en handlare och kolla med dom.
Användarvisningsbild
av Harald
Jeg skiftet nettopp ut alarmen på min 00 V70N.
Styringsenheten og alarmhornet (samme enhet) samt sensor for panser og til og med 5 amp sikring leveres i et komplett sett fra Volvo originalt. Settet koster ca 1000 NOK i Sverige og 2000 NOK i Norge.
Det følger med en meget detaljert og god beskrivelse på hvordan du monterer delene.
Etter montering må bilen oppgraderes med VADIS for å aktivere alarmen.

Jeg vet ikke om dette settet passer på nyere Volvo V70N.
Delen har delenr: VO9499758
Användarvisningsbild
av Truls
Hei Harald

Hva er VADIS ?
Användarvisningsbild
av Harald
Hva den korrekte beskrivelsen på VADIS er vet jeg ikke, men det nok et program som benyttes for å kommunisere med bilen (via kabel) fra PC eller lignende.
Når man kobler seg til bilen med VADIS kan man fortelle bilen at det er montert alarm.
Denne oppgraderingen gjøres på et Volvo verksted og bør ikke koste deg så mye
av svensen
[quote="Harald"]Hva den korrekte beskrivelsen på VADIS er vet jeg ikke, men det nok et program som benyttes for å kommunisere med bilen (via kabel) fra PC eller lignende.

VADIS:
Volvo Aftersales Diagnostic and Information System

Sven

Det är en propp istället för spolar[…]

Sedan behöver en elbil + dieselbil som kan d[…]

Carplay trådlöst?

Denna köpte jag, fungerar utmärk, koppla[…]

Kan du bedöma om du då drar det hjulet […]