Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av EmilV70T5
Jag måste få klarhet i detta nu. Jag har en V70N årsm-00. Vill byta till den nya mittkonsollen som sitter i V70N årsm-05 och framåt. Har också en Spaceball från en S60 03a liggandes. Är det någon som vet om det går att få ihop detta på något sätt? En del säger att man måste byta växelwirar och andra påstår att det går att byta rätt av. Någon som vet hur det egentligen ligger till? :S
Då jag precis har bytt på min -02 till en -07:a så kan jag säga att Handbroms handtaget ligger farligt nära konsollen, men man kan "karva" borb lite från handtaget, eller köpa ett nytt och byta !!
Citerar från ett annat inlägg

"Har du spaceball sitter i din bil nu??? annars så får du modda en hel del för att få damask och liknande att passa.."

så jag avstod att montera det, använder min "Vanliga" V-spak.

Men du måste beställa Plastplattan som V-Spak Damasken sitter på om du ska behålla den gamla spaken,

köpte en Vanlig Grå plast 124:- Bilia, + Damask till H-bromsen 365:- eller liknande minns inte riktgt

//R
lestander skrev:Citerar från ett annat inlägg

"Har du spaceball sitter i din bil nu??? annars så får du modda en hel del för att få damask och liknande att passa.."

så jag avstod att montera det, använder min "Vanliga" V-spak.

Men du måste beställa Plastplattan som V-Spak Damasken sitter på om du ska behålla den gamla spaken,

köpte en Vanlig Grå plast 124:- Bilia, + Damask till H-bromsen 365:- eller liknande minns inte riktgt

//R
Lånar tråden lite. Sitter med en v70n 2,5t 2005:a. Jag har den "tråkiga" vanliga växelspaken och är sugen på att byta till spaceball. Vad behöver jag för något då och har du koll på priserna för de delarna?
lestander skrev:Vad jag kan hitta på nätet så verkar det som
Spaceball, växelspak 1 550:-
Sen kommer väll plast konsollen till antar jag, vet ej vad den kostar
ok, var ju inte så farligt då dvs...

Bild Det är alu/mesh konsolen runt damasken som du menar. Är bild på en automat just nu då, men tanken är ju den samma...
webasto doserpump v70n 07

10€ på Aliexpress

Kylarvatten läckage Volvo 940

Har du "spännt up" vattenpumpen mot[…]

Har den utgått hos Volvo? Även om den u[…]

Har monterat ny kupefläkt i min volvo 850, m[…]