Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av opebon
Finns det någonstans man kan lämna sin växellåda för renovering? Jag har en V70 2,5T Awd -2003. Växellåda M58LK 4,00. Tvåan och backväxel "hoppar ur" väldigt lätt.
Finns väl firmor som gör detta kring dig. Sök på Enior eller fråga din volvoverkstad. Tänk på att byta oljan i lådan då och då helst om bilen är trimmad. Du får en låda som mår bättre då. Många hävdar att man aldrig ska byta oljan. Byt koppling medans du har lådan nere. Hur långt har bilen gått?
av opebon
Lådan har gått c:a 16500 mil. Jag har bytt låda redan men skulle vilja renovera den "gamla". Det var ett tag sedan jag bytte och tycker den växellåda jag har nu börjar få tendens att börja krångla på samma sätt som den förra. Bilen är inte trimmad! Pratade med volvo i östersund men där är det bara utbytes som gäller. Funderingen var mera om ngn annan har lämnat sin växellåda på renovering och kanske kunde tipsa om det. Är inte helt insatt i dett hela men problemet verkar vara att få tag på reservdelar till växellådan (inga artnr). Jag kanske har helt fel där. Östersundsområdet är inte ett måste för mig men om det finns är det ju bara +.

Har den utgått hos Volvo? Även om den u[…]

Kylarvatten läckage Volvo 940

Hej. Undrar om det är någon som vet va[…]

Har monterat ny kupefläkt i min volvo 850, m[…]

Felkod 326

Sorry v50 2,0 disel