- tor 09 jul 2009, 23:05
Hej!!!
Har fått problem med min D5´a den har helt tappat orken och turbon laddar inget (går troligen på något nöd program)
har fått upp ett fel medelande som de står något i stil med "motor service krävs emitions kontroll krävs" och när man koppla in och kollar fel koder och försöker radera dom får man upp följande koder:
ECM-6700 - motorkuddar för låg spänning
ECM-4400 - EGR ventil för låg signal
ECM-6000 - A/C relä för hög signal
ECM-6600 - glödstiftrelä för hög spänning
ECM-6800 - VNT regulator för låg signal
A/C fungerade förut men verka som den sluta fungera i samma veva som medelandet kom upp också.
Har bytt en friskluft slang mellan luftburk och turbo, turbo aggregat är renoverat för ca 1000mil sedan.
Några andra fel har jag inte lyckads hitta.
Någon som har tips på var och vad man ska söka fel efter??
volvo verkstaden trodde de kunde vara något vacum fel men hur söker man då åt den felande källan???
tacksam för alla tips
MVH/Håkan
Har fått problem med min D5´a den har helt tappat orken och turbon laddar inget (går troligen på något nöd program)
har fått upp ett fel medelande som de står något i stil med "motor service krävs emitions kontroll krävs" och när man koppla in och kollar fel koder och försöker radera dom får man upp följande koder:
ECM-6700 - motorkuddar för låg spänning
ECM-4400 - EGR ventil för låg signal
ECM-6000 - A/C relä för hög signal
ECM-6600 - glödstiftrelä för hög spänning
ECM-6800 - VNT regulator för låg signal
A/C fungerade förut men verka som den sluta fungera i samma veva som medelandet kom upp också.
Har bytt en friskluft slang mellan luftburk och turbo, turbo aggregat är renoverat för ca 1000mil sedan.
Några andra fel har jag inte lyckads hitta.
Någon som har tips på var och vad man ska söka fel efter??
volvo verkstaden trodde de kunde vara något vacum fel men hur söker man då åt den felande källan???
tacksam för alla tips
MVH/Håkan
- By Raktidiket