Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bme
Hej på Er alla.

Jag är ny här och ska iväg o kika på en -03 V70 D5 på ca46k.mil.

Har hört nåt om att man ska se upp med avgasreningen på D5:or?? :roll:
Ska enl. uppgift vara dyrt att avhjälpa.... :?: :!:
Vad är det man ska titta efter?? :oops:

Finns det något annat man skall se upp med, förutom det gamla vanliga.

//Eje B
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Har jag aldrig läst något om. Det enda jag kan tänka mig är EGR:n som behöver rengöras. Jag brukar köpa TRI-paks dieselboost/rengörare. Kostar 200 spänn och räcker till ganska många tankar. Om det hjälper det vet jag inte men det ryker aldrig om min D5:a. Passa dig dock för att köra tomt i tanken. Det finns en ejektorpump som skall pumpa över diesel ifrån ena tanken till den andra. Den kan sätta igen sig med motorstopp som följd. Har bilen automat?
Användarvisningsbild
av Bme
Nu har man varit iväg o testat.

Ganska ok bil förutom att motorservicevarning kom upp på färddatorn efter att jag "dragit" med den 2ggr med ett gassläpp emellan. Bilen gick i samband med detta ner på Nödprogrammet. Efter omstart av bilen gick den igen.
Gjorde om testet igen och då räckte det med ett drag så var det samma visa igen.

Någon som har någon aning om vad det handlar om. Enkelt fixat??

Kankse ska tillägga att det regnade som fn. vid provturen.

//Eje
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Kan ju vara allt eller inget. En varningslampa som tänds samt att bilen går ned i limp-home är ju inte så bra. Bör nog läsa ut felkoden som lagrades för att få en indikation eller titta på ett annat objekt. Vad har du för budget på bilen?

VIDA vill inte radera felkoderna, jag misstän[…]

@Järnoxen , Vill man så är det v&[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Det är spolarslangen som är uppvärm[…]

Felparkering...

@sewen , Äh, be de skicka bilden till dig f[…]