Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag köpte en V70N 2006:a uttagen 05.

Den hade 13800 mil när jag köpte den och börjar precis närma sig 14000. Senaste service var för ett år sedan vid 12800 mil. Nu säger den lilla söta datorn "dags för service" men det känns lite väl tidigt med tanke på både milantal och intervall.

Med tanke på den har gått som företagsbil kanske det är motiverat med en service per år, men nu när jag kör ganska mycket mindre borde det väl inte vara så ofta servicebehov?

Kommentarer, förslag?

Fick prisförslag på en enkel service på runt 2k5, kanske är värt?
Att köra lite per år är ur servicesynpunkt ingen fördel. Det är kallstarter som sliter på oljan, inte många mil i jämn fart.

Tyvärr har Volvo V70 service varje år vilket i jämförelse med konkurrenterna är stenålder men så är det.

Du kan ju alltid göra servicen själv? Oljebyte är inte svårt.
Gör ett olje- och filterbyte på verkstaden. Jag kollade vad jag skulle tjäna på att göra det själv med den olja som Volvo föreskriver och döm om min förvåning när Volvoverkstaden skulle ha 90:- MINDRE om jag lät dom göra det. Det var främst oljan som gjorde att det blev dyrare att göra det själv, literpriset på oljan och filtret var billigare på verkstan än på butiken så jag lämnade in bilen. Sen är det ju en annan fördel med att lämna in bilen och det är ju att du slipper hantera spilloljan.
Uppvärmda vindrutespolare.

Munstyckena på min XC70 var elvärmda me[…]

Initialt mjukvarubekymmer med laddningen men gener[…]

Har testat att byta stol, fungerar inte heller

Tack till er som åtminstone varit i nä[…]