Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tbar
Tja,
Någon som vet om det är svårt att montera in ett 12V uttag i bagageutrymmet på en V70? Volvo har visst en tillbehörssats för detta.

// Thomas
av keno
Hei.
Dette gjorde jeg i går. Brukte ca 10 min.
Det man trenger av spesielt utstyr er en hullsag på 27mm.
Kjøpte orginal kontakt, pris i norge 276,-
Men ser at biltemas kontakt 43-228 også villet ha fungert, og da hadde jeg spart ca kr250,-
Ledningene er allerede trukket på min 05mod.

Ken
Användarvisningsbild
av falcon
Hej.
Jag har monterat ett uttag i bagaget men org kontakten, men jag får ingen ström dit hur jag än gör.
jag har ström på säkring 7 i bagaget säkring 16 finns det ingen ström på oavsett om tändningen är på eller inte.
Det ska tydligen finnas en shunt (motstånd) att köpa för att få det att funka? någon som har ett art nummer för Helmia hade inte en aning vad jag pratade om.
Eller har ngt annat förslag på vad som kan strula.
Bilen är en 2,4t -00
Användarvisningsbild
av falcon
Synd Helmia (volvo) kunde inte få fram ngn brux heller.
det kan vara så att om man vill använda Org som är fram draget så kan det behövan en shunt ( läs motstånd), men volvo kunde inte få fram vilken det var.
enl elshemat till en -01 som jag fick kika i på volvo så verkar det sitta på säkringslådan bak.
medans läser man i gamla trådar så verkar shunten sitta fram i dolda panelen.
anledningen till att jag vill ha som fab mont är att då kan batt inte dra ur sig om man lämnar kylboxen på.
I vilket fall så är jag helt snurrig :(
Användarvisningsbild
av falcon
Tack för den, men allt detta är redan gjort funkar iaf inte.
Jag har ström på säkring 7 dock så finns det inget på säkring 16 men till den så ska det nog vara ett relä oxå.
Användarvisningsbild
av Brainy
Aha då är jag med på vad du försöker göra. Ja du... det där påstår ju Volvo att det "inte går".
Är nog lättare att koppla in dig på 7an och sätta en laddvakt emellan.

Har den utgått hos Volvo? Även om den u[…]

Kylarvatten läckage Volvo 940

Hej. Undrar om det är någon som vet va[…]

Har monterat ny kupefläkt i min volvo 850, m[…]

Felkod 326

Sorry v50 2,0 disel