Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xotica
Hejsan!

Någon kunnig som kan tipsa vad som kan vara fel på mitt vänstra bixenonljus ?

jag fick felmeddelandet att halvljuslampan var trasig, dagen efter så funkade den igen för att efter den dagen så har den helt slutat funka. Jag har bytt xenonlampan men ändå funkar det inte.

Någon som kan tipsa om vad som kan vara fel ? - även haft kondens i lyktglaset på den sidan men det är helt borta nu.

Tacksam för snabba svar//Xo
av Xotica
Jag var på volvo idag och Fick priuppgift på att byta denna del eller aggregatet som de kallade det. Billigt och bra skulle detta hamna på 5300:- ink montering

Ringde runt lite till och fick rådet på ett annat ställe att byta ut hela strålkastaren då detta varit ett vanligt problem på de gamla men då de nya har aggregaten bak till så ska detta problem vara borta.

enbart den nya lampan kostar 9500 på volvo ... NGN som kan tipsa om billigare varianter på lösningen till mitt problem ?

Eller ska man fortsätta med planen att enbart byta aggregatet och sedan borra hål i bakstycket så kondens inte kan uppstå ?

Tacksam för svar då detta snarast måste åtgärdas.

//Xo
Användarvisningsbild
av Mini_ice
ett alternativ är att köpa en eftermarknads ballast och sätta dit i strålkastaren, ett kitt kostar ca 1400:- Dock är detta inte volvo orginal. alt är att försöka få tag i en bättre begangnad ballast, de sitter med 6 skruvar och 2 kontakter, så själva bytet är inte så svårt.. Men det beror på vad man vill göra..
av Xotica
Mini_ice skrev:ett alternativ är att köpa en eftermarknads ballast och sätta dit i strålkastaren, ett kitt kostar ca 1400:- Dock är detta inte volvo orginal. alt är att försöka få tag i en bättre begangnad ballast, de sitter med 6 skruvar och 2 kontakter, så själva bytet är inte så svårt.. Men det beror på vad man vill göra..
Hur lossar man så man kommer åt då ? Tydligen ska detta sitta under strålkastaren och de på volvo surrade om att man måste loss med stötfångaren etc etc .. lät som ett gigantiskt ingrepp .. tacksam för ditt svar och snabba motsvar

//Xo
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Jo tyvärr så är det lite pill men stötfångaren tar va 10 min att få bort och är egentligen inget stort ingrepp, lite jobbigt om man inte har någon bra stans att vara och om det är första gången, sen sitter lyset med 4st skruvar, och innan du lossar det så är det att plocka bort minuspolen som gäller och sen mata ur kvarvarande ström ur ballasten så man slipper obehagliga stötar. låter komplicerat och svårt men det är inte så krångligt, kan försöka ordna lite bilder åt dig.. sen är ju frågan om man ska byta strålkastare.

Jag köpte ett par begangnade som någon hade vridit sönder ett fäste till posljuset i blinkersen och där komm det in vatten och bildades kondens, förgäves försökte jag lösa det och sen slutade med att jag fick silicona fast den anslutningen och dra en sträng silicon runt hela glaset för att jag skulle få det tätt. Så volvo har haft problem med strålkastarna men det enda du tjänar på att köpa ny strålkastare är ju att ballasten blir flyttad så att inte vattnet rinner ner i den kondensen slipper du ju inte, på nya strålkastaren 06- så sitter ballasten under lyktan igen men då är den vattentät..

Jag har råkat på en bil där ena[…]

Plocka ner subframe

Hej, har en trasig styrväxel och tänkte […]

Vi tar det enklaste först, det som Haynes kal[…]

köpråd extraljus ledramp

Ny här beställde hem nyss Asplight TB160[…]