Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bytte ut plast (skit) högtalarna i framdörrarna på bilen idag..

Blev ett otroligt lyft, synd bara att slutsteget är lite klent i bilen..

Monterade ett par Kicker 650 (6,5 tum koaxial), kopplade även ur den urusla diskanten i dörren... Allt passade precis utan adapter :-)-)

Rekommenderas!
jag köpte gas högtalare från brl...under 500kr för två..blev mycket mycket bättre då jag inte hade några i bakdörrarna :D Bara att använda en varmluftpistol och mjuka upp org högtalarna så kan man VRIDA ur dom ur orginalplattorna...
ejwbegysv skrev:
Wiberg skrev:är de bättre än en 8"+4" orginal? vad kostade dina å vad är det för spec?
Köpte dessa på rea för 550kr på Mekonomen (FD Micro i Valbo) :
http://www.dbakuten.se/detail-item_id-10139

Passade klockrent och låter bra för priset...
okej, men då e nog orginal bättre "Max rek. slutstegseffekt: 6-50 Wrms " så ett pa300 skulle vara för starkt för den.
Wiberg skrev:
ejwbegysv skrev:De orginal so mjag hade distade och lät illa, skithögatalare med korg i plast...
hade du preformance, high preformance eller premium? för mina premium låter sjukt bra:)
Vet ej.. hade 2 högtalare i fram och bakdörrar och två skuffen tror jag..
ejwbegysv skrev:
Wiberg skrev:
ejwbegysv skrev:De orginal so mjag hade distade och lät illa, skithögatalare med korg i plast...
hade du preformance, high preformance eller premium? för mina premium låter sjukt bra:)
Vet ej.. hade 2 högtalare i fram och bakdörrar och två skuffen tror jag..
och du hade hu-603 och inget slutsget? det är preformance. (4x25w stereo och 45w högtalare)
kan va därför det lät bättre med nya:)
men varför jag valde volvos e för att jag gillar orginal:)

hur gjorde du med kabeldragningen? lödde du fast i befintligt fäste eller?
Elpriset

Har för en gångs skull varit en del lit[…]

Injektorer

Frågan är om man verkligen behöver[…]

Byta dörrfjäder duett 62

Har du fått dit fjädern? Hur gjorde du?

Returfjädern i dörrlåset har g&ari[…]