Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frilins
Tjena Volvoägare!
Jag undrar hur man monterar en fjärrkontroll till höger i ratten för radion och om det fungerar utan att jag har telefonen.
Måste det till någon slags uppgradering av radions mjukvara o.s.v.
Är alla kablar fördragna eller?
Min bil är en V70 från 2001, har cruisecontrolls fjärr på vänster sida av ratten.
Tacksam för svar.
Per
Användarvisningsbild
av henka35
Hej

Se tidigare inlägg i samma fråga här på forumet

/Henrik
Användarvisningsbild
av CarMan
när du köper rattknapparne får du med kabeln som behövs, inget annan behöver göras.
Användarvisningsbild
av frilins
Tack ska ni ha!
Hittade frågan i forumet, fick lite eftertanke när det gäller krockkudden...
Har inte tummen på fel ställe, monterade dragkrok härom dagen men ändå, är det något speciellt jag bör tänka på när jag tar bort krockkudden?
av Noodles
Om du ger dig på att montera knapparna får du gärna fota och dokumentera om du har lust. :)
av NCR
Jag kommer att göra detta på tisdag. Tänker stå över mecken som en hök så jag ser hur han gör.

Kan ju bara berätta att när jag ringde till Bilia (där jag har köpt min bil) och fråga dem hur mkt det skulle kosta att montera in en fjärr mumlade gubben länge och väl i telefonen, klickade vilt i VIDA....."humm...charcoal.....eller...öhhh.....black.....ööhh....oak....ja..där....nej....öööhhh", efter 10 minuters klickade sa han, "ja alltså, vi tar 1700:- för installationen och 950:- för delen".

Då sa jag tack och ringde till Bert Gustavsson Bil i Tagene här i Göteborg.

(Den teknikern hade jag pratat med innan om min 6000 milaservice och fick ett pris som låg 2300:- under vad Bilia ville ha för jobbet).

"Nu skall vi se ja...klick klick.....Charcoal..och du hade Oak....japp...här är den ja, kostar 650:- för delen....humm....skall ju bara kopplas in, inga problem....ok..975:- totalt"

"Totalt?" frågade jag.

"Japp!" sa han.

Så gissa vem jag bokade tid hos, och vilka som jag tänker serva min bil hos i fortsättningen. Ja just det ja, de hade fri lånebil också, sug på det Bilia..... :roll: :D
Användarvisningsbild
av frilins
Delen kostar 520:- på BilBengtsson i Sjöbo och jag tänkte montera den själv.
Tänkte ta bilder på förfarandet och lägga ut här sedan.
av NCR
frilins skrev:Delen kostar 520:- på BilBengtsson i Sjöbo och jag tänkte montera den själv.
Tänkte ta bilder på förfarandet och lägga ut här sedan.
Lycka till!
av nevyn
Jag betalade 450:- inkl frakt.
av Noodles
frilins skrev:Tänkte ta bilder på förfarandet och lägga ut här sedan.
Tackar! :)
Fel centerhögtalare?

Stämmer, bakdörrarna+ tak bak har inga l[…]

B30a i en 740?

Det är möjligt att regga. Men.... D&arin[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tan[…]

Jag plockade bort plastskydden för trö[…]