Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xyz
HEJ!

Jag har fått problem med min V70 2.4T -01
Ibland när jag kör (normal körning) från att bilen har varit kall får jag problem med kärran.. Det kommer ett felmedelande som säger "Prestanda reducering" på färddatorn bilen står o hoppar på tomgång och den reagerar inte nånting på gas pedalen, om jag sedan slår av den så går de inte att starta den på en gång den tänder men den lägger av igen på en gång.. om jag låter den stå kanske en minut så går det sedan att kör som vanligt..
Nått tips på vad som kan vara fel?
Användarvisningsbild
av Gandalf
Tycker helt klart att det låter som gasspjället.
Sådär höll min med på innan jag bytte spjällhuset...
av xyz
okej ja nu står bilen i alla fall för igår när ja körde så balla den ur ännu mer har nu 2 permanenta felmedelan står ungefär motor service erfodras och sen nått liknande motorservice erfodras omgående eller nått sånt.. ringde volvo verkstan här i borlänge o dom tyckte att ja skulle komma in o läsa felkoder.. blir väll en dyr historia kan ja tänka mig.. ja som precis har servat o byt handbromsbelägg samt bromsbelägg fram o tändstiften.. pengar pengar pengar...
Användarvisningsbild
av andreas 80
Bytte du tändstiften själv? Och hur nyss?
Tänkte så det är inte är relaterat till att det är fel sort eller felaktig montering av något slag som gör att motorn nu börjar gå uselt.

Hej! Min 740 låter lite mysko när den &[…]

D4 VEA dricker olja

Bilen går bra. Dessvärre har vänst[…]

Hej! Min 740 låter lite mysko när den &[…]

Injektorer

Carbclean är riktigt arga saker, löser u[…]