Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pukko
Har några problem med min V70 -02 Bi-fuel (har gått 21000 mil). Bilen går bra på gas, men ibland kan den vara väldigt svårstartad. Det händer även att den slår över till gas sekunden efter att jag startat, trots att motorn är kall. Då har jag nån gång slagit över tillbaka till bensin manuellt, men då börjar det smälla framme i motorrummet, ungefär som att gasen förtfarande kommer fram till motorn och släpps ut via en övertrycksventil.

Är den någon som har haft liknande problem??
av pukko
Är det någon som vet var det finns ett riktigt Volvo forum, där man kan få svar på sina frågor?
Användarvisningsbild
av DJ
När det gäller gasdrift kan du prova på forumgas.se
av Fred
Det finns två "riktiga" volvoforum: jagrullar.se och svxc.se

I båda finns en otrolig mängd kunskap samlad och i de allra flesta fall besvaras frågor som ställs. Dock finns det ibland frågor som förblir obesvarade av olika anledningar. En anledning kan vara att ingen råkat ut för samma problem som trådskaparen och därför finns ingen kunskap om just det problemet. Det kanske är fallet när det gäller din fråga, Pukko.

Jag har läst allt jag kunnat hitta om Bi-Fuelproblem, och även råkat ut för en del själv, men just ditt problem har jag aldrig hört talas om. Antingen har du ett ganska unikt fel eller så är det något i din beskrivning av felet som inte stämmer med hur andra upplevt samma fel.

Forumgas.se är ett utmärkt forum där jag själv är aktiv, men den tekniska kunskapen är, med vissa undantag, långt ifrån den som finns här och på svxc.se. Dock skadar det inte att ställa frågan där...det är ju trots allt i princip uteslutande gasbilsförare som hänger där.

Mvh
/Fred

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]