Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bezze
har lite problem...

Så fort min bil kommer ner till reserven och lampan tänds, så kan jag inte få igång bilen. är så jä'vla iriterande. Kan man ställa in det här eller vad ska man göra? Bilen är en v70N 2001 2.4t Awd
Användarvisningsbild
av greeeken
bezze skrev:har lite problem...

Så fort min bil kommer ner till reserven och lampan tänds, så kan jag inte få igång bilen. är så jä'vla iriterande. Kan man ställa in det här eller vad ska man göra? Bilen är en v70N 2001 2.4t Awd

Brukar bilen luta ? menar står du i uppförsbacke eller liknande när detta händer?
Användarvisningsbild
av Stefan_KG
Känner några andra som har samma "problem"
Har själv en V70N -01a. Men har ej testat att köra den på reserven.

Rätta mig gärna om jag har fel....

Men jag har fått berättat för mig, att bilen inte skall gå att starta på reserven.
En säkerhetsåtgärd, för att man inte ska köra bilen torr.
Så i mina ögon så är det inget fel på bilen.
Om nu inte han som berättade det för mig ljög.

Ring Volvo och hör om det stämmer, att den inte skall gå att starta på reserven.
av Lilj
Stefan_KG skrev:Känner några andra som har samma "problem"
Har själv en V70N -01a. Men har ej testat att köra den på reserven.

Rätta mig gärna om jag har fel....

Men jag har fått berättat för mig, att bilen inte skall gå att starta på reserven.
En säkerhetsåtgärd, för att man inte ska köra bilen torr.
Så i mina ögon så är det inget fel på bilen.
Om nu inte han som berättade det för mig ljög.

Ring Volvo och hör om det stämmer, att den inte skall gå att starta på reserven.

Det låter väldigt skumt att det skulle va så. Själv kör jag nästan alltid 2-3mil på reserven. Alla bilar jag ägt har jag gjort så med. Har aldrig fått soppa torsk och aldrig misslyckats att starta den på reserven.
Användarvisningsbild
av Anders E
Samma sak med min S60 2,4T-01.
Användarvisningsbild
av jimDK
>>Men jag har fått berättat för mig, att bilen inte skall gå att starta på reserven
Jag har inga problem med att starta vår 2 Volvo på reserven tanken, trots att de är mycket låg (4-5 mil tillbaka).Avsikten är inte att stanna vid reserv tank.
(2.4T 2001 og 2.4 2004, har båda rest mer än 240.000 km).
av durukan
bezze skrev:har lite problem...

Hade samma fel på förra bilen, en s60. Då var det fel på mätaren i tanken som mätte fel. Tydligen är det ganska vanligt hos årsmodel 2001-2003 enligt volvo mek. Annars kan det vara pumpen som krånglar..
Byte krossad framruta 244 1975

Jag har bytt vindruta på 240 av ungefär[…]

Jag använde det inte faktiskt, gillar inte at[…]

Tack för tips Ska ta tag i det i helgen

B230fk saknar kraft

Den verkar vilja fortsätta på två[…]