Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wiberg
Som tråden lyder: jag har köpt en s60 och skulle testa acn idag när det var som varmast ute, och märkte att den tyvärr inte kyler:(
så min fråga är: Hur lagar man detta? måste jag byta hela acn eller går det att täta på något sätt? vad kan vara fel?
jätte tråkigt nu när det börjar bli varmt:(
Hoppas någon kan hjälpa!
av Wiberg
hur vet jag om det går? det händer inte så mycket när jag väljer off och sen on på acn. och köldmedel vet jag inte hur jag kollar.
Användarvisningsbild
av CarMan
en service är när något får en genom gång/ man byter saker i förebygande syfte.

Lämna in den på lagning, där gör man en felsökning, du får efter detta et kostnadsförslag på vad det komer att kosta att laga systemet.

det kan var många olika fel...
Användarvisningsbild
av halmstaden
Det billigaste är nästan alltid att ta reda på vad felet är innan man gör något!

MVH
Användarvisningsbild
av gooose
Wiberg skrev:okej, va trist.. går det inte att fylla på å hoppas att den har blivit tom efter 8 år?
Ac på bilen kan nästan jämföras med ett kylskåp = gasen "försvinner inte med ålder på så kort tid Är gasen borta så har du ett läckage

Och ingen auktoriserad ac reparatör Får "bara"fylla din ac Alla fyllningar måste föregås av en reparation av läckan

Detta baserat på myndighets krav all utgående Kylmedia från företaget protokollförs

Om du sedan har en "polare" som har lite över är en helt annan sak

Läckage sök ,Reparera , Fyll , Få en skön sommar

//Goose
Injektorer

Carbclean är riktigt arga saker, löser u[…]

Fick tummen ur och bytte säkring på mit[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge de[…]

Om del inte startar med en förgasare full med[…]