Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
Tjena på er
Har ett problem med fönsterhissen på förar sidan
När man trycker på knappen så händer inget .
Man hör att fönstret vill ner men inget händer.
Ibland kan det behövas 3-4 tryck innan den går ner.
Ibland så stannar den halvvägs o går UPP igen o stänger.
Ibland så kan man sitta där o trycka 700000000 utan att det händer nått.
Slår ma nav tändningen o sen slår på den igen så åker rutan ner direkt när man trycke rpå knappen.
Har varit hos bilia o de har byt mekaniken men tror ni att det hjälpt? Nä.
På Bilia i Haga Norra så säger de att rutan sitter fel, det är därför det strular.
Är de nån av er som råkat ut för samma problem??

Börjar bli trött på Volvo o alla dess problem
Användarvisningsbild
av CarMan
greeeken skrev:Tjena på er
Har ett problem med fönsterhissen på förar sidan
När man trycker på knappen så händer inget .
Man hör att fönstret vill ner men inget händer.
Ibland kan det behövas 3-4 tryck innan den går ner.
Ibland så stannar den halvvägs o går UPP igen o stänger.
Ibland så kan man sitta där o trycka 700000000 utan att det händer nått.
Slår ma nav tändningen o sen slår på den igen så åker rutan ner direkt när man trycke rpå knappen.
Har varit hos bilia o de har byt mekaniken men tror ni att det hjälpt? Nä.
På Bilia i Haga Norra så säger de att rutan sitter fel, det är därför det strular.
Är de nån av er som råkat ut för samma problem??

om rutan ser ut att kantra eller liknane sä är det nått fel med rutan eller såna grejor.
men då ska man kuna mäta fram att motorn får ström när du trycker på knappen.

det går inte att utalasig utan att ta en titt på bilen.
av NCR
greeeken skrev:
Nej nej, sälj inte! Jag tycker det är riktigt underhållade att läsa om alla dina problem. :lol:
Användarvisningsbild
av greeeken
NCR skrev:
greeeken skrev:
Nej nej, sälj inte! Jag tycker det är riktigt underhållade att läsa om alla dina problem. :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol: *ASG*Hahahahahahahahahahahahaha
Ja du snart har jag fått nog. Köper fan en Zastava eller en Trabant snart.
Användarvisningsbild
av Ramon
Haha, kul att fler än jag på forumet vet vad Zastava och Trabant är :lol: greeeken, gör inte det säjer jag bara (R) (R) (R) (R) Hehe, där var du allt ironisk :D:D Jag känner till de bilarna mkt väl och det är inte alls många som har någon bra erfarenhet från de modellerna... Undra varför :D
av NCR
Jag har faktiskt åkt (och under en hemsk minut kört) en Trabant. Vilket ljud! Vilken stank! Vilken rök!

:lol:
Användarvisningsbild
av Ramon
NCR du glömde en sak! Ohh vilket acc :lol: 0-100km/h på hela 60 sekunder! Det är vad jag kallar prestanda om något :D Och en topphastighet på ca 120km/h. Fast då pratar jag om 2-taktaren, inte 4-taktaren med VW-motor som kom senare.
Senast redigerad av 1 Ramon, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Brainy
Ramon skrev:NCR du glömde en sak! Ohh vilket acc :lol: 0-100km/h på hela 60 sekunder! Det är vad jag kallar prestanda om något :D Och en topphastighet av ca 120km/h. Fast då pratar jag om 2-taktaren, inte 4-taktaren med VW-motor som kom senare.
Jo det var hans minut, han hann accelerera upp den i 100 och sen skar den ihop :wink:
/Anders
Användarvisningsbild
av Ramon
Brainded skrev:
Ramon skrev:NCR du glömde en sak! Ohh vilket acc :lol: 0-100km/h på hela 60 sekunder! Det är vad jag kallar prestanda om något :D Och en topphastighet av ca 120km/h. Fast då pratar jag om 2-taktaren, inte 4-taktaren med VW-motor som kom senare.
Jo det var hans minut, han hann accelerera upp den i 100 och sen skar den ihop :wink:
/Anders
Haha, (R) (R) (R) Lustigt, tänkte inte på det när jag skrev inlägget :D
av NCR
Ramon skrev:
Brainded skrev:
/Anders
Haha, (R) (R) (R) Lustigt, tänkte inte på det när jag skrev inlägget :D
Nej då, inte skar den ihop inte, men jag vägrade köra en meter till med något som både lät och luktade som en skogsbrand.

Fasen så OT det där blev, sorry greeeken... :D

Min gissning är att din dragkrok inte blir go[…]

Alternativet till att nyckeln finns i bilen ä[…]

XC60 MY27

Det beror på att jag / vi inte tror på[…]

Hej, jag har problem med att jag får felkod […]