Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sort
Hallojt.
Jag har en -02 S60 som jag bytte framruta på för ett tag sen.
Nu har jag inte kört så mycket i regn men märker att regnsensorn inte funkar alls.
Nu går den bara som en vanlig intervall torkare.
Jag bytte rutan på Volvo i Kinna, Jävla klopare tydligen.

Nån som vet vad dom lyckats med?
Pajjat modulen till sensorn?
av 9070
Bara att åka dit! Du har väl kvitto på jobbet? Om inte så lär det väl ligga i deras system att du bytt ruta där. Självklart skall regnsensorn funka efter ett rutbyte!! Ingenting att diskutera om
Användarvisningsbild
av CarMan
dom kan ha glömt att koppla in regnsensorn, eller så är den felmonterad (eller har du fel ruta?)

bara att ringa o tala om vad som hänt, så får du nog en tid.
av DaXX
När jag bytte framruta förra sommaren så fick jag frågan om jag hade eller inte hade någon regnsensor.
Fördjupade mig inte om varför han frågade så mer vet jag inte... Kanske är någon skillnad på rutorna?!
Det är skillnad på rutorna.
Användarvisningsbild
av CarMan
DaXX skrev:När jag bytte framruta förra sommaren så fick jag frågan om jag hade eller inte hade någon regnsensor.
Fördjupade mig inte om varför han frågade så mer vet jag inte... Kanske är någon skillnad på rutorna?!

han frågade ju troligtvis inte för att han tänkte köpa din bil.... Klart det är skilnad, varför tror du ha fråga? (som vanligt så är det inte förbjudet att svara Jag vet inte.)
Användarvisningsbild
av Sort
DaXX skrev:När jag bytte framruta förra sommaren så fick jag frågan om jag hade eller inte hade någon regnsensor.

Skillnaden är att rutan me regnsensor e dyrare.
samma sak e de me laminerade sidorutor.
Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]

webasto doserpump v70n 07

10€ på Aliexpress

Kylarvatten läckage Volvo 940

Har du "spännt up" vattenpumpen mot[…]