Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Massevolvo
Hei!
Lurer på om det finnes et rimeligere alternativ ,da jeg har problemer med luftmasse måleren til min S-80 01 mod.
Motor er en B5244 S2 (140hk) Massemåleren som sitter orginalt er av fabrikat DENSO nr 9202199.Jeg vet at Bosch lager forsjellige typer til Volvo,men jeg finner bare ikke en som passer min bil.Håper noen kan hjelpe en skiående fattig oljesjeik fra landet litt lengre vest.
Användarvisningsbild
av wissel
Hejsan, tror du måste ha Denso med detta nr :cry: Det finns några som försökt med andra fabrikat men det brukar sluta med Denso trots allt :!:
Kolla med bilskrotarna på Internet, halva priset för en väl fungerande LMM. jag bytte min efter att ha hittat på Blocket.se och gav 1000 sek. Fungerar perfekt.
kanske också prova LMM-spray som rengör detta = billigare o KAN fungera :D Lycka till bäste granne.
av Massevolvo
Hei!
Takk for nyttig info.Tok ut massemåleren å rengjorde med elektronik spray,koblet vekk minus på batteriet noen minutter .Har kjørt noen dager nå og feilindikasjonslampen har ikke tent :) :)
Er det mulig selv om lampen ikke lyser at elektoniken har gått i såkalt nødprogram,og at jeg må på verksted å nullstille? Er takknemlig for at dere slipper til en Volvointerresert "norrbagga".

s-80 2,4 (140 HK) 2001.Mulig å chippe denne til 170hk :?:
Användarvisningsbild
av wissel
Hej igen.
jag tror du skulle märka rejält om motorn gått i "limp home" slö som jag vet inte vad (svensk??)
Kolla hemsidan på bsr.se, där hittar du en trimsats som fungerar på din bil går på 3 minuter o du gör det själv eller din Kone, så lätt är det ?!! :-O)
och ja det är skillnad på 140 o 170 hk....jag vet :P
Airbag

Hur åtgärdar man det?

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]