Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag är helt ny i volvo världen och behöver några tips och råd....... :D

Jag har köpt en volvo s80 t6 -01.

1. Det sitter en cd växlare för 8 skivor i handsfacket som jag inte kan få att funka, när jag vrider på knappen där man kan välja vad man ska spela ( cd, radio m.m ) så finns det ingen där det står cd växlare och enl. instruktionsboken ska det finnas, någon som vet ??

2. Vart kan man få tag i en instruktionbok eller dyligt om navigatorn som sitter original i bilen ??

3. Vart ska man stoppa in simkortet till telefonen ? Jag hittar inget ställe och enl. instruktionsboken ska det vara i bagaget men som sagt så hittar jag inget ställe.... Någon som kan hjälp mig ?

Jag är väldigt tacksam för svar...

M.v.h Patrik
Jag kanske kan hjälpa dig på en punkt.
Simkortsläsaren sitter i bagaget, fast under "hatthyllan" kolla upp under bakrutan, så ser du att det lyser svagt i en springa där du ska stoppa in kortet. Bäst funktion får du med ett gammalt kort. Kolla på kortet så ser om det står 8k, då kommer det sannolikt att fungera. Ett 3G-kort står det 64k på, och i min -99:a så fungerade inte 3G-kortet.
Är du säker på att du har en CD-växlare. låter som du har ett CD-förvarings fack. (har du en bild på hur det ser ut)

SIM kortet sitter i taket på bagageutrymet, ska var ett stort kort & inte för nytt
Ja det är olika på olika årsmodeller
Jag måste kolla det men dom på bilfirman sa att det var en växlare, jag köpte bilen igår så jag har bara kört hem den än men jag ska kolla det sen då.

Tack för svaret.

M.v.h Patrik
CarMan skrev:Är du säker på att du har en CD-växlare. låter som du har ett CD-förvarings fack. (har du en bild på hur det ser ut)

SIM kortet sitter i taket på bagageutrymet, ska var ett stort kort & inte för nytt
En annan fråga då....

Växlaren i bagaget som man sätter in skivorna till navigatorn, är den bara till navigatorn ? Tänkte eftersom det är en 6 skivors växlare....

Ingen som vet av någon sida där man kan hitta intsruktioner hur naven funkar ?
Växlaren är enbart till navigationen, går inte att andvända till annat.
Instruktonsbok, behövs inte, du lär dig systemet ganska snabt utan.

(uppdatera kartorna gör du genom att köpa nya skivor)
eftersom din bil är en -01:a så kan jag säga att sim kortet till telefonen sitter inte i bagaget på din bil utan sitter inne i bilen under själva knappsatsen till telefonen (till vänster om stereon) har nämlingen själv en -01:a.... s80 -99 och -00 hade kortläsaren i bagaget
Tack :D Inte konstigt att jag inte hittar den i bagaget då....

black skrev:eftersom din bil är en -01:a så kan jag säga att sim kortet till telefonen sitter inte i bagaget på din bil utan sitter inne i bilen under själva knappsatsen till telefonen (till vänster om stereon) har nämlingen själv en -01:a.... s80 -99 och -00 hade kortläsaren i bagaget
Airbag

Hur åtgärdar man det?

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]