Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Truls
Da ble det endelig en V70 på meg også :wink:

En 2002 modell med 128.000 km på telleren. 140 HK og automat. Overtar bilen i neste uke hvis alt går etter planen.

Har 2 spørsmål:

Bilen har det meste av utstyr, men mangler en ting: Lyktepussere. Jeg kunne tenkt meg å hatt lykespylere. Går det an å ettermontere ?

Bilen har ikke vært på 120.000 service, og det er lang ventetid hos Volvo.
Holder det hvis jeg skifter olje og oljefilter ?

Bild
Bild
Bild

Hilsen Truls
Användarvisningsbild
av henka35
Hej

Fråga 1: Lyktespolare går nog att eftermontera. Men om din bil inte har detta så behöver du en helt ny front. Eftersom den ser inte likadan ut. Sedan vet jag inte hur mycket som måste till i systemet för detta.
Jag tror dock att det blir dyrt att få dit dom.

Fråga 2: bilen säger till när den skall servas. Men det är nog inte så farligt om du inte hinner göra 120000 km service för än om några veckor. Kamremmen skall inte bytas förän 160000 km.

/Henrik
Användarvisningsbild
av CarMan
jag har lagtmärke till en mysko sak.
95 % av alla importerade bilar her presis paserat över 12 000 mil.

när bilen paserat 12 000 mil så slutar avgasgarantin att gälla, så bilen komer inte in på volvo för några mer garanti jobb = om nu mätaren skulle vara skruvad så komer inte volvo att märka det. ( alla mätarställningar lagras från dom garanti jobb som gör på bilen, om en bil har gått mindre än 12 000 mil fins en risk för att milen komer in på ett garanti jobb & då säger volvo i göteborg STOP, här är nått som inte stämmer.

jag säger inte att din bil är skruvad, men försök att kolla upp det
Användarvisningsbild
av Truls
henka35 skrev:Hej

Fråga 1: Lyktespolare går nog att eftermontera. Men om din bil inte har detta så behöver du en helt ny front. Eftersom den ser inte likadan ut. Sedan vet jag inte hur mycket som måste till i systemet för detta.
Jag tror dock att det blir dyrt att få dit dom.

/Henrik
Hei Henrik

Jeg uttrykte meg nok ikke godt nok. Det jeg tenkte på var slike dyser som kan sprute spylerveske på lykene. Om det fantes noe uoriginalt utstyr man kunne montere på støtfangerne.

Truls
V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Ja det stämmer, min har gått ca 10100 m[…]

Uppdatera mjukvaran

Jag har haft serviceavtal tills bilen blivit minst[…]

Klockfjäder/kontaktrulle????

Har forskat lite i det här då jag snart[…]

Elbilsräckvidd hit och elbilsräckvidd d[…]