Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av boeder
Är det någon som vet mer om när "nya" V70 släpps? Har idag en 2.5T -04 planerar att byta i Mars-April 2006. Frågan är om det vore så bra? Vad jag har hört kommer "nya" V70 vara mindre än dagens typ S60 kombi och V90 kommer vara större och vara kombi modell till "nya" S80.

S40
V50

S60
V70

S80
V90
Så jag kommer säkerligen inte kunna få en Volvo V70 kombi i dagens storlek till de pengarna på V90 blir någon form av E-class bil? Har jag fel tro? Samt vet någon om man kan beställa V70 2006 modell ner/hellackad utan att välja "paket" momentum för ca 15.000kr mer än kinetec?

V70 2.5T-04 men längtar efter en ny och då skall och jag menar det skall vara Automat/Geartronic (har börjat tröttna att rycka i den förbannade spaken)
Användarvisningsbild
av ER
S60N kommer någon gång under 2006, enligt uppgifter kommer kombin ca 6 månader+ senare och kan bli både större och mindre än nuvarande V70N beroende på vilka uppgifter man har, men det är nog mest troligast att den blir större för att inte krocka med V50:n om kunder.
Användarvisningsbild
av Jensen
Mycket spekulationer.
Du kan inte få bilen nerlackad från fabrik utan att beställa bilen i Momentum utförande.
Användarvisningsbild
av kez_style
boeder skrev:Är det någon som vet mer om när "nya" V70 släpps? Har idag en 2.5T -04 planerar att byta i Mars-April 2006. Frågan är om det vore så bra? Vad jag har hört kommer "nya" V70 vara mindre än dagens typ S60 kombi och V90 kommer vara större och vara kombi modell till "nya" S80.

S40
V50

S60
V70

S80
V90
Så jag kommer säkerligen inte kunna få en Volvo V70 kombi i dagens storlek till de pengarna på V90 blir någon form av E-class bil? Har jag fel tro? Samt vet någon om man kan beställa V70 2006 modell ner/hellackad utan att välja "paket" momentum för ca 15.000kr mer än kinetec?

V70 2.5T-04 men längtar efter en ny och då skall och jag menar det skall vara Automat/Geartronic (har börjat tröttna att rycka i den förbannade spaken)

Hej!

Jag beställde min v70 några veckor sen o jag frågade samma ifall jag kunde få den nedlackerad, jag fick ett ganska bra svar (och bevis)... han visade mig en kunds bil som hade momentum och ville byta till tradionella svarta därnere eftersom det svarta skyddade mot stenskott bättre.. men d e myccccket vackrare med nedlackerad. Han ville ha 2000:- för sidorna och 8000 för hela runt bilen dock skulle det aldrig bli lika klart o fint som momentum enligt honom.. men men han kanske bara snacka för att slippa extra jobb ;)
Användarvisningsbild
av CarMan
det är ingen höjdare att lacka dom svarta trösklarna, men man kan ju alltid köpa dom riktiga, men om man sen låter nån montera dom så är det inte långt kvar innan man är uppe i samma pris som momentum kostar, så varför inte köpa en sån om det är det du vill ha, du får ju masa anan utrustning också fär pengarna

Fått mina nya däck och fälgar mont[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Kan vara intressant att veta mätarställn[…]

Har fått felkod P2600 "Powertrain coola[…]

Andelen bilister som behöver dra ett skote[…]