- ons 25 mar 2009, 20:46
Idag bytte jag till sommarhjul och sen skulle jag ut och åka en liten sväng. Då skedde fäljande senario: batterisymbolen tändes och elsystem service erfodras dyker upp. Efter några hundra meters körning till dök antisladd tillfälligt avstängd upp. Sen försvann servon och bromsfel indikatorn tändes. Kort därefter så stog det motorsystem service erfodras i displayen. Antisladd service erfodras dök också upp nånstans mitt i allt.
På väg hem så stanna kupefläkten och hastighetsmätaren+varvräknare sluta att fungera. Huvudstrålkastarna stängs av det går inte att få på dom igen. Det jobbiga va att det va mörkt när detta hände :o När jag äntligen kom hem så tändes strålkastarna igen men denna gång gick det inte att stänga av dom istället. Hur man än vred på lysvredet så va halvljuset tänt! Jag stängde av bilen strax efter att jag kom hem och när jag skulle köra in den i garaget va den hur trött som helst, startmotorn gick knappt runt. Den har stått med laddare i 8 dygn och den koppla jag ur igår och idag åkte jag ca 1km totalt. Tycker inte att det borde räcka för att han ska ladda ur batteriet. Vad kan det va?
Generatorn som inte laddar?
Batteriet kaputt?
Glapp nånstans?
Följande varningslampor tändes under denna spännande resa: Elsystem
Bromssystem
SRS
ABS
Bältespåminnar
På väg hem så stanna kupefläkten och hastighetsmätaren+varvräknare sluta att fungera. Huvudstrålkastarna stängs av det går inte att få på dom igen. Det jobbiga va att det va mörkt när detta hände :o När jag äntligen kom hem så tändes strålkastarna igen men denna gång gick det inte att stänga av dom istället. Hur man än vred på lysvredet så va halvljuset tänt! Jag stängde av bilen strax efter att jag kom hem och när jag skulle köra in den i garaget va den hur trött som helst, startmotorn gick knappt runt. Den har stått med laddare i 8 dygn och den koppla jag ur igår och idag åkte jag ca 1km totalt. Tycker inte att det borde räcka för att han ska ladda ur batteriet. Vad kan det va?
Generatorn som inte laddar?
Batteriet kaputt?
Glapp nånstans?
Följande varningslampor tändes under denna spännande resa: Elsystem
Bromssystem
SRS
ABS
Bältespåminnar
s60r -04