Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jofakuling
Min geartroniclåda (AW55-50) är tydligen slut, går dåligt som f-n, felkoderna visade på utväxlingsproblem 3an o 5an, = slitna delar. Har visserligen gått 22500 men känns ändå kasst att det inte går att fixa med mindre än att byta hela lådan. Någon som har bra erfarenheter och dela?
jofakuling skrev:Min geartroniclåda (AW55-50) är tydligen slut, går dåligt som f-n, felkoderna visade på utväxlingsproblem 3an o 5an, = slitna delar. Har visserligen gått 22500 men känns ändå kasst att det inte går att fixa med mindre än att byta hela lådan. Någon som har bra erfarenheter och dela?
Kontakta en bilverkstad som kan sin sak. Be dom att ta hem en beg låda från bildelsbasen.se
fins från 10000 . Själva bytet kommer ta x antal timmar så fråga runt efter bästa priset
av fredenm
Hej skulle absolut inte köpa en på skroten som man inte vet nånting om. Jag har precis köpt en utbyteslåda som är renoverad med garanti ska provköra imorgon.....återkommer med resultat.
av mash100
fredenm skrev:Hej skulle absolut inte köpa en på skroten som man inte vet nånting om. Jag har precis köpt en utbyteslåda som är renoverad med garanti ska provköra imorgon.....återkommer med resultat.

Nyfiken hur mkt fick du betala för den?
Tycker också att det verkar mindre smart att köpa en låda på skroten för 10 000 eller mer... när det råder sån osäkerhet kring skick och hållbarhet...
fredenm skrev:Lådan kosta 13900:- inkl. moms + gamla lådan i inbyte. Håller på och skruvar ihop det sista nu, snart provkörning....
Hur är det med styrenheten då? Har kvar den gamla och bara nollställer adaptionerna?
Får man fråga vad för slags firma du köpte ifrån.
jofakuling skrev:Ok, renov. låda fr seriös firma kostar 20-25.000 med inbyteslåda. Jobbet hos aukt. verkstad kostar ca 10.000 = 30-35.000. Är det värt det på en -01 som gått 22.500?

När jag svarade på din fråga ang bytet så utgick jag ifrån att din bil är en 01 med 22 500mil.
Jag tycker väl fortfarande att du bör tänka på en låda från http://www.bildelsbasen.se
Man kan få en låda som har gått 10000 mil för från 10 tusen med
garanti 6 MÅNADER. 2 ÅRS BYTESRÄTT OM KAN PÅVISA ATT DELEN HADE DETTA FEL VID KÖP

Din bil med dom milen är inte värd mer än drygt 50 tusen så kosta på den 30-35 t
kanske inte är så lyckat.

Sen beror det väl också om du tänker behålla bilen länge eller inte

Pärlan har nu över 35.000 pålitlig[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Var ut och körde ca 5 mil, men det är no[…]

Finns väl på skroten och nya på v[…]

Hade jag haft ditt körmönster och ä[…]