Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en V70N -02 som har rullat 14,900. Mitt problem är att när jag stänger av bilen börjar det ticka från dörrsidorna i framdörrarna, efter ca 30sec. Låter som det kommer från något relä. Det spelar ingen roll om nyckeln sitter kvar i tändningslåset eller tas ur. Låser jag bilen och den får stå så står den och tickar då med, det hörs om man lägger örat mot dörren.
Den har även börjat med att bara låsa/låsaupp antingen bara bak eller framdörrarna. Men det häder bara ibland.

Vad kan det vara för fel?
Användarvisningsbild
av CarMan
jag gissar på att du har fel på dörrmodulen.
Användarvisningsbild
av NickeNyfiken
Tack för ett snabbt svar CarMan,,,

Den ville inte starta idag, den hade dragit ur all ström i batteriet. När vi fick igång den med starthjälp så fick jag ett fel medelande.
Det står "motor system serv. erfodras" Och bältes varnaren är helt tyst, när man kör och inte har säkerhetsbältet på sig.

Nja det får nog bli en tur till en som håller på med bil el. :cry:
Användarvisningsbild
av CarMan
NickeNyfiken skrev:Tack för ett snabbt svar CarMan,,,

Den ville inte starta idag, den hade dragit ur all ström i batteriet. När vi fick igång den med starthjälp så fick jag ett fel medelande.
Det står "motor system serv. erfodras" Och bältes varnaren är helt tyst, när man kör och inte har säkerhetsbältet på sig.

Nja det får nog bli en tur till en som håller på med bil el. :cry:
kan mycket väl vara dörrmodulen som gjort bilen strömlös. en strömlös bil säter ofta mång felkoser då systemena inte kan komunisera som dom ska.
Användarvisningsbild
av NickeNyfiken
Köpte bilen på en bilfirma för ca 1månad sedan, tror du/ni att jag kan få bilfirman att fixa felet pga den 3månads garanti jag fick vid köpet?

Tveksamt eller? :lol:
av NCR
NickeNyfiken skrev:Köpte bilen på en bilfirma för ca 1månad sedan, tror du/ni att jag kan få bilfirman att fixa felet pga den 3månads garanti jag fick vid köpet?

Tveksamt eller? :lol:
Jag tycker det låter som en klockren åtgärd från din ÅF, om det är ett seriöst ställe alltså.
Användarvisningsbild
av NickeNyfiken
Var och pratade med bilhandlaren idag, och dom tyckte att jag skulle fixa en tid på Volvo så skulle de stå för notan.

Så allt löser sig nog med min bils problem.

Fick tid på fredag på Volvo, återkommer om vad det var för tickande ljud på bilen.
Användarvisningsbild
av NickeNyfiken
Nja nu har en volvoverkstad kollat min bil. Svaret om de tickande dörrsidorna enligt volvo är styrenheten till förar,respektive pass.dörr.

Bromslägesgivaren skulle oxå bytas enligt volvo. Men vad gör en bromslägesgivare?

Tid är bokad för reparation på volvo.
Användarvisningsbild
av CarMan
NickeNyfiken skrev:Nja nu har en volvoverkstad kollat min bil. Svaret om de tickande dörrsidorna enligt volvo är styrenheten till förar,respektive pass.dörr.

Bromslägesgivaren skulle oxå bytas enligt volvo. Men vad gör en bromslägesgivare?

Tid är bokad för reparation på volvo.
bromslägesgivaren kollar hur fort / hårt / långt du trycker ned bromsen & den så har du ett hjälp broms system som hjälper ditt att bromsa i vissa sitruationer & då behövs givaren för att kontrolera denna bromskraft.
Användarvisningsbild
av NickeNyfiken
Tack för den beskrivningen CarMan.

Ja det är väl bara att vänta till volvo verkstaden fixar min ögonsten,, :cry:
Läcker spolarvätska avstängd

Droppar på höger sida fram fast beh&ari[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tank[…]

Uppdatera mjukvaran

..e-call är den lagstadgade automatiska tj&[…]

Tjena:) Har en V90 från 2019 i trimmen momen[…]