Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Spiralkinder
Tjo!

Har lite bekymmer med V70:n... Det är så här att efter jag var inne en snabb sväng hos den lokala MC-handlaren ca 5 min idag. Kommer tillbaka ut till bilen och ska starta den, då får jag felkod i kombiinstrumentet och bilen vägrar starta. Om jag inte minns fel så stod det "STC Service Erfodras" eller nåt i den stilen. Bilen går bara på starten och maler utan att starta. Provade även att koppla ur STC:n innan jag drog på starten utan resultat. Till slut så drog jag av batteriet en stund i hopp om att den skulle gå igång då. Inga problem att starta den efter en stund utan ström. Testade då att stänga av bilen för att sedan se om den startade igen. Nope, samma felkod och vägrade starta. Av med batteriet ytterligare en stund. Startade utan bekymmer och utan felkoder efter det. Inga problem att stänga och starta bilen heller 3 gånger på raken. Tog då en sväng för att se hur det funkade. Bilen gick som vanligt och STC:n fungerade som den skulle. Åker tillbaka till MC-handlaren och tänkte finurligt att låta bilen gå medans jag lämnade verktygen. Hinner ungefär fram till ingången då bilen dör av sig själv med samma felkod som resultat. Av med batteriet IGEN. Lät det vara av i ca 1 timme. Testar att starta igen... Stendöd! Den vägrar att starta utan bara går på starten och "STC Service Erfodras" eller vad det nu var står som felkod.

Någon som kan ha en idé om vad fasen det kan vara som har hänt??

Tack på förhand!

Trådens rubrik är vad man har gjort f&[…]

Byta drivaxel, till vilken?

Tjena, Jag har en 2,4 från 2001 som hemmap[…]

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]